originální název: Dreadnought
originál vyšel: 10/2010

vydání: Triton (web) 2012

memnon666  | ***** 14.10.2012 21:28

Výborné pokračování, řekl bych že autorka drží nasazenou laťku a dojem stejný jako ze zemětřase – rozhodně nelituji koupě :)

Sirius  | ***** 20.10.2012 09:02

Zemětřas byl skvělý, Clementine zklamání a Bitevník pak totální bomba. Priestová neuvěřitelně popsala atmosféru a peklo války a svou další hrdinku, žene dál a dál a neváhá jí pod nohy házet klacek za klackem – jeden větší než druhý. Závěr je pak pěknou třešničkou na tomhle výborném dortíku

Vlask  | *** 26.01.2013 15:45

Na mě příliš pomalá kniha. Nejvíce to připomíná steampunkovou dobrodružnou verneovku. Čili hodně cestování, hodně popisů prostředí a lidí, ale samotná hlavní postava do děje moc nezasahuje a nechává se chladnokrevně unášet okolnostmi. Všechno prožívá s se stoickým klidem, autorce se nedaří vnést do děje napětí. Nic pro příznivce akce a napínavých městských fantasy.

mfyb  | **** 25.02.2013 00:54

Přiznávám, že tak do půlky jsem se skoro nudil. Cítím tam trochu promarněný potenciál právě toho steampunku, vždycky, když jsem zaregistroval nějakou „steambestii“ a začal mi jít mráz po zádech (a to ještě navnaděný obálkou, ale bacha, atmoška obálky a knížky jsou úplně někde jinde), najednou děj skočil někam jinam. Prostě první půlka tak za 60%, dobře napsané, ale v podstatě jenom popis bez děje (popisy mi neva, ale musí mít nějakou šťávu, jenže ta tam není přítomna). Ćím blíž ke konci, tím víc nabírá knížka na „koulích“. Začíná se hrnout děj. Sice mi trochu vadí, že ono „steampunkovno“ a „fantasyovno“ jsou spíš jenom skořápky a kulisy, které nemají moc význam, ale děj, potažmo „akce“, to vyrovanávají. Postavy mají celkem „hloubku“, nejsou to jenom figurky, ale nic hlubšího nehledejte. Celkově bych řekl, že knížka by se docela dobře obešla bez kulis steampunku a fantasy. Z mého pohledu jsou to jenom kulisy, které nehrají prakticky žádnou roli. Nicméně autorka má potenciál pro dobré příběhy. Na druhou stranu, když to porovnám s panem Medkem, který se pohybuje v podobném žánru, tak Dobrodruh je svižnější, invenčnější, sice asi o něco „plošší“, ale celkově výraznější a radostněji čitelný. Za mě: 75 %.