Kategorie: fantasy - hrdinská fantasy

originální název: Stealer of flesh
originál vyšel: 2012

vydání: Polaris (web) 2012

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

Ruffy  | **** 30.12.2012 10:38

Výborná oddychovka, kterou jsem přečetl za jeden večer (pokazil se mi notebook). Kniha se skládá ze čtyř příběhů, ve kterých má hlavní hrdina Kormak co dočinění s prastarým ghúlem. Kormak je povoláním v podstatě takový zaklínač. Cestuje po světě a zabíjí démony a příšery. King to jako obvykle napsal velice čtivě a vymyslel si pestrý svět s hlubokou minulostí. Vedlejší postavy, které se v příbězích mihnou, jsou docela povedené – i když ženy se mi zdají hodně podobné. A chvílemi to King s těmi dialogy a slovními přestřelkami přehání. Určitě si časem přečtu i další příběhy o Kormakovi – jestli nějaké budou.

Sirius  | ***1/2 23.07.2013 13:58

Určitě souhlasím s místními názory, že je to celé o tom, jak hrdina někam přijde, vyspí se s holkou a vymydlí to tam. Jenže je to napsané zatraceně dobře a ani chvilku jsem se nenudil. Svět je zajímavý a hrdina sympatický. A ani na moment jsem se nenudil. Do druhého dílu půjdu opravdu rád.

Mrowka  | ** 23.07.2013 14:25

Krutě odfláknutá kniha. Komukoliv jinému by to nakladatel nejspíš omlátil o hlavu a nechal dopsat dvě stě stránek. S Kingem to jde z kopce. To, že chlapec umí psát, je jenom přitěžující okolnost, protože s tím talentem dost ohavně poslední dobou nakládá. A to píšu jako jeho fanda…

jethro.tull  | *** 19.09.2014 21:01

Souhlasím se všemi komentáři, které hodnotí tuto knihu v rámci Kingovy tvorby jako slabší. Mě osobně nejvíce zaujaly příběhy o Gotrekovi a Felixovi. Tam se totiž Kingovi podařil geniální tah. Spojil dvě postavy, trolobijce hledajícího smrt a zběhlého studenta, který by se této události raději vyhnul, do poněkud nesourodé dvojice. Je jasné, že tohle spojení nabízí dostatek akcí a také dostatek vtipných dialogů. A pokud se k tomu přidá autorův um, tak vznikne čtivé, napínavé a vtipné dílo. A King je opravdu dobrý vypravěč. Ale Kormak, napůl Conan a napůl Zaklínač, je na to sám. Nevím, jak se příběh bude vyvíjet v dalších knihách série, ale předpokládám, že sama podstata hlavní postavy ji předurčuje k osamoceným činům. Takže zbyde jen vypravěčský um autora a akční situace, vyplývající z Kormakova poslání. 65 %