kniha » Navždy
chce si přečíst 1
hodnotilo: 8
90%
Navždy

Lada Jánská

Navždy

série: Navždy
díl v sérii: 1

Kategorie: fantasy - horor

vydání: Netopejr 2012


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1poslední 250 příspěvků celkem

 [50] GeRony (editor) 28.11.2012 09:06  

A ja si este pridam svoju trosku – pokial by to cele bolo v priebehu zopar tyzdnov, tazko by sme si vobec nieco vsimli. Ale ak je to kazdych par hodin/kazdy den novy nick, ktory ohodnoti knihu na 100% a k tomu prihodi nic nehovoriaci komentar, tak je to vazne podozrive. Velmi rad by som videl z akych IPeciek sa logovali.

 [49] tomts (editor v době uložení příspěvku) 28.11.2012 07:43  

@01Baruska[47]: …To je jako kdyby to někdo řikal o knize, kterou čtou jen muži. Taky by se dalo říct že se dočkala nezaslouženého hodnocení?… viz příklad (první, který mě napadl) Jaromír Jágr – Jan Šmíd … taky má převážně vysoké hodnocení, a čtou jí převážně muži. A nedá se říct, že by to bylo nezasouložené (aspoň dle mého názoru)  — zrovna tohle není nejšťastněji zvolený příklad. ad1) i tuto knihu čtou převážně ženy :-) ad2) jde o biografii a to se s beletrií srovnávat nedá, stejně jako třeba naučné knihy.

Nicméně, zjednodušeně řečeno, je to přesně tak: knihy, které jsou prioritně určené pro mužského čtenáře jsou samozřejmě také brak, který je nezaslouženě nadhodnocený. Ať už jde o kulhánkovky nebo foglarovky. Oboje má (stejně jako červená knihovna) rozsáhlou obec nekritických fandů, kteří nechtějí vidět zjevné slabiny obdivovaných děl. – Ale aby nedošlo k omylu, já brakovou literaturu neodsuzuju, ostatně celý obsah Legie i Pitavalu se mezi brak řadí také, ale jako čtenář i literární badatel se snažím o rozumný nadhled. Kniha „Navždy“ by si zasloužila rozumné hodnocení 60–70%, Kulhánkův „Cynik“ 50–60% – to je to, čemu říkám, že se kniha dočkala nezaslouženého nadhodnocení. Samozřejmě to je můj subjektivní názor, se kterým ostatní můžou, ale nemusí souhlasit, to je právo každého. Každý kdo projeví názor, musí očekávat, že se objeví reakce – stejně jako tomu bylo v této diskuzi: děvčata knihu vychvalovala a dostalo se jim určité odezvy.

 [48] Lucc 27.11.2012 18:27  

@01Baruska[28]: No a vidíš, stačila jediná vulva a vzduch se trochu pročistil.

Teď vážně. Ta nabídka na recenzi platí. Bez urážek, věcně. Co ale také platí je to, co řekli mí předřečníci, že to nebyli oni starousedlíci, kteří vyvolali bouři. Bylo to pochybné a možná i podvodné jednání někoho, kdo je skryt za všemi těmi andělskými nicky. Kdyby ty čtenářky měly soudnost a opravdu se zajímaly o fantastickou literaturu, byly by vítány. Takhle si ale dost naběhly, protože takový andělský slet jsme tu snad ještě neměli a to některé z legionářů rozezlilo.

 [47] 01Baruska 27.11.2012 18:22  

@tomts[46]: Tvůj názor ti v žádném případě vyvracet nehodlám. A beru, že každýho kniha nemusí nadchnout, to se snad nedá očekávat u žádný knihy. Přece jen každý má rád něco jinýho. Že je to spíše čtení pro ženy a dívky s tim rozhodně souhlasim. A taky chápu, že v tematice upírů se vše točí kolem jednoho. Jak už sme řekla tohle téma není zrovna můj šálek čaje, ale kniha se mi líbíla a celkem mě chytla (až na pár „hluchých“ míst). Nebudu nikoho nutit aby si knihu četl, páč je to každého věc.

A co se týče hodnocení: Je možná pravdou, že jí čtou jen čtenářky. Ale nemyslim si, že by se dočkala nezaslouženého hodnocení. To je jako kdyby to někdo řikal o knize, kterou čtou jen muži. Taky by se dalo říct že se dočkala nezaslouženého hodnocení?… viz příklad (první, který mě napadl) Jaromír Jágr – Jan Šmíd … taky má převážně vysoké hodnocení, a čtou jí převážně muži. A nedá se říct, že by to bylo nezasouložené (aspoň dle mého názoru)

@Jana677[45]: Když sem prolistovala tenhle web a objevil sem tu můj oblíbený spisovatel James Rollins. Tak se možná zapojim i tam :-D

 [46] tomts (editor v době uložení příspěvku) 27.11.2012 17:12  

Popravdě, už jsem se ke knize vracet nechtěl, ale po dnešním rozsáhlém příspěvku 01Barusky mi to přece jen nedá: napsal jsem ke knize (podle mého názoru) velmi slušný a jen lehce negativní komentář v diskuzi. Přečetl jsem tři rozsáhlé příspěvky a knihu držel v ruce a lehce prolistoval závěrečnou pasáž. Celou knihu číst nehodlám, proč bych to dělal, když je to evidentně čtivo pro ženy a ještě spíše mladé dívky? Červenou a modrou knihovnu mám poměrně načtenou ze studijních důvodů již z 80. let, ta novodobá o upírech, vlkodlacích a pod. mne nechává v naprostém klidu. V tomhle žánru se těžko dá vymyslet něco nového, ale čtenářky o to vlastně ani nestojí. Úroveň podobných příběhů je převážně trisní, neboť i kvalitní autor se musí přizpůsobit stylu a žargonu, který čtenářky vyžadují.

K hodnocení: knihu čtou (a kupují) pouze čtenářky, který žánr mají rády, naopak ti druzí si knihu nekoupí – z toho vyplývá, že kniha se dočká nezaslouženě jen oslavných ód svých nesoudných fanynek, a bohužel žádného zasvěceného rozboru. Jenže, popravdě, kdo o něj stojí? Když přečtu 160 cliftonek, nemusím číst 161., abych věděl, že to bude brak. Podobně je to s Perry Rhodanem, Johnem Sinclairem, Renem Dharkem i dalším škvárem, červenou knihovnu nevyjímaje. A to, že červená knihovna je (nejen) dnes nejvydávanější žánr o jeho kvalitě nic nevypovídá, stejně jako sledovanost „Ordinace v Růžové zahradě“ není ukazatelem toho, že by se jednalo o superseriál.

@01Baruska[28]: Až se někdy dočkám od čtenářek podobných knih rozumné argumentace, budu s nimi klidně diskutovat a i mě to donutí přečíst si knihu celou, ale naposledy se mi to stalo v roce 1996 při literární besedě nad žánrem s Dagmar Mocnou.

 [45] Madam Brbla 27.11.2012 16:49  

@01Baruska[39]: Zkus ohodnotit víc knížek (jestli teda fantastiku čteš a „Navždy“ nebyla jen výjimečná volba) a budeme si Tě úplně hýčkat:-)

 [44] 01Baruska 27.11.2012 16:42  

@idle[43]: Ha, děkuji za informaci, už sem na to přišla

 [43] idle (editor) 27.11.2012 16:36  

@01Baruska[39]: Devadesát procent dát můžeš, když si v nastavení změníš šíři hodnocení.

A čočku jsi nedostala, protože normálně komunikuješ a prošlas Turingovým testem. :)

 [42] 01Baruska 27.11.2012 16:34  

@Dilvermoon[41]: chybná oprava :-D … opravuju opravu

 [41] Dilvermoon (editor) 27.11.2012 16:33  

@01Baruska[40]: Co to je za opravu? :-)

 [40] 01Baruska 27.11.2012 16:31  

@Dilvermoon[38]: *zbytku :-D

 [39] 01Baruska 27.11.2012 16:31  

@Jana677[37]: Kdyby to tu mělo 90% tak vám to ohodnotim taky… Jenom mě baví, že je to na všech těhle stránkách úplně stejný, přihlásí se nováček (nebo víc) a všichni „starousedlíci se do něj pustěj“ … Každopádně vaše názory vám neberu jenom mě to velmi pobavilo @Dilvermoon[38]: Osvětlili to ano a upřímně sem celkem ráda, že sem nedostala čočku jako zbytek :-D

 [38] Dilvermoon (editor) 27.11.2012 16:12  

@01Baruska[36]: Tak snad jsme ti to trochu osvětlili a už nemyslíš, že jsme tak zlí :-)
A nebo třeba pořád. No, co se dá dělat. :-(

 [37] Madam Brbla 27.11.2012 16:11  

@01Baruska[36]: Pokud by dotyčné osoby (osoba) měly ohodnoceno víc knih, než jen tu jednu jedinou, ani nemuknu. Ale jediné hodnocení, prásk 100% a k tomu nadšená óda… to mi smrdí jako nešťastná forma reklamy a manipulování se statistikou k tomu. Je to prakticky stejné, jako bych si vyrobila dalších 5 nicků a z každého knize udělila brak (a třeba i po přečtení).

 [36] 01Baruska 27.11.2012 16:02  

@Dilvermoon[35]: Menši překlep :-D … Tak já taky dost často používám podobný komentáře. Uznávám že se to jeví trochu divně, ale budiž. A upřímně tohle všechno mi připomíná proč se většinou do takových diskusí nezapojuju. Když neměli potřebu k tomu něco víc napsat je to jejich věc. A jestli je bránim nebo ne o to nejde … prostě sem měla nutknání se k tomu všemu vyjádřit, páč mě to celkem zarazilo.

 [35] Dilvermoon (editor) 27.11.2012 15:45  

@01Baruska[34]: Přemýšlel jsem, jak to ksakru myslíš :-) Teď už je to lepší. Taky něco doplním. Nepřipadá ti zvláštní, že tu máme PĚT podobných krátkých nadšených ohlasů v průběhu velmi krátké doby, proti kterým se zvedla vlna kritiky a ANI JEDNA z dotyčných neuznala za vhodné se bránit? Místo toho to děláš ty.

 [34] 01Baruska 27.11.2012 15:35  

@Dilvermoon[32]: mělo tam bejt nepletu

 [33] 01Baruska 27.11.2012 15:29  

@idle[31]: tak sem ráda, že mi termín anděl byl vysvětlen. Chápu podezřívavost, ale jak sem řekla nechápu nadávky typu „všechny běžte sem“ či jak to bylo. @Dilvermoon[32]: sem ráda, že aspoň v něčem se pletu.

 [32] Dilvermoon (editor) 27.11.2012 15:22  

@01Baruska[30]: Částečně máš pravdu, že to bylo hned… Ale to je asi dlouholetou zkušeností s podobnými anděly. A jak sama vidíš, následovaly asi dva podobné frázovité příspěvky, které by se hezky vyjímaly přímo na obálce knihy. Věř tomu, že vítr vane odtud.

 [31] idle (editor) 27.11.2012 15:19  

@01Baruska[30]: Nikoliv. První reakce hovořila o andělovi – což je náš místní termín pro člověka, který ohodnotí jedinou knihu naplno a zmizí. To může být autor, jeho kamarád, nebo prostě nadšený fanoušek, a v zásadě na tom není nic zlého, jenom to je pro nás vcelku nepoužitelná informace, protože o tom člověku vůbec nevíme, co je zač a jaký má vkus. Na to, že se to děje, jsme tu už vcelku zvyklí.

Ovšem jakmile se tu takových objevilo víc, a všichni se stejným chováním (žádná další hodnocení, žádná jiná komunikace, jen jednorázová návštěva), začalo to být podezřelé. Takové případy se tu už nedějí tak často, ale párkrát už to proběhlo a pokud vím, vždycky to bylo nějaké nepovolené jednání, jako vícenásobná registrace stejného člověka (to je tu, mimochodem, v pravidlech zákázáno). Takže se nediv, že jsme podezřívaví.

 [30] 01Baruska 27.11.2012 15:14  

@idle[29]: Rozvášněnou diskusi sem tu ještě nezažila, páč sem tuto stránku našla poprvé. Ale o komunikaci se tady nedá mluvit vůbec. Protože hned prvního, kdo komentoval knihu, tu někdo nařkl z toho, že okamžitě musí být autorka, která si dělá reklamu. Takto se podle mého diskuse nezačíná.

 [29] idle (editor) 27.11.2012 15:08  

@01Baruska[28]: Baruško, rozvášněné diskuse na Legii vypadají trochu jinak. Tohle zatím nebyl ani dialog, protože žádná z oněch nadšených fanynek nekomunikovala, jen sem plácla neurčitou chválu (která by se dala napasovat na pět knih z desíti) a zmizela. Diskutovat můžeme začít teď.

 [28] 01Baruska 27.11.2012 14:52  

Upřímě přiznávám, že k registraci mě donutila až rozvášněná diskuze k této knize. Strašně by mě totiž zajímalo kdo, s těch co se do knihy (a autorky) tady navážejí, jí opravdu četl. To Vás opravdu tak pobuřují příspěvky ke knize, že se tady do každého kdo jí chválí musíte navážet? Já osobně fanda Sci-Fi nejsem, ale knihu sem četla. Líbil se mi napínavý děj a napětí, které z knihy vychází. I když se občas objeví podobnosti se stmíváním, děj se nakonec odvíjí jiným směrem. A dále bych ráda podotkla paradox, že nejdřív někdo všechny posílá do p*či a pak tady dává slovo do pranice, že knihu seriózně zrecenzuje. Možná by bylo trošku moudřejší knihu nejdřív přečíst než ta dotyčná tady začne všechny posílat někam. S přáním hezkého dne

 [27] Dilvermoon (editor) 27.11.2012 14:38  

@Lucc[26]: Myslíš, že se někdo takhle dobrovolně práskne a přizná, že chválí vlastní výtvor? :-)

 [26] Lucc 27.11.2012 14:11  

Mám návrh – slovo do pranice. Pokud si autorka či andělé troufají, nechť mi pošlou výtisk (klidně i elektronicky, slibuji, že ho neposkytnu dál) a já do Vánoc knihu přečtu a zrecenzuju. Seriózně. Toužebně očekávám PM s nabídkou, v odpovědi uvedu svou adresu. Tak co, troufáte si?

 [25] KeB (editor) 27.11.2012 13:03  

@Elinor[24]: Kuš, ještě chvíli provokuj a Jana mě vykostí manikůrovýma nužtičkama. Jdu ty tagy zrušit, dost bylo recese.

 [24] Elinor 27.11.2012 11:49  

@nellry[13]: odkdy, proboha, mají knihy CIZÍ děj?

@KeB[22]: jak moc vážně? Jestli to je skutečně military, jdu si to shánět. :D

 [23] Madam Brbla 27.11.2012 08:36  

@makakuk[18]: @GeRony[20]: @KeB[22]: Ještě vy mě drážděte, gizdi, jako by nestačila ta puboška, co to tady nadšeně zasírá. A Ty ji nepovzbuzuj, Kebule, takový kus telátka nejspíš ani neví, co znamená slovní obrat „medvědí služba“ – vezme to jako pochvalu a bude sem spamovat ještě vehementněji 8-o

 [22] KeB (editor) 26.11.2012 23:06  

Já se ke chvalozpěvu přidám taky, kniha je báječně napsaná. Bez problémů se do děje vžijete a přečtete knihu jedním dechem a nebudete se moci odtrhnout, asi tak tři dny…

Andělové a nebo (upřímně doufám že ne) Lado Jánská, děláte autorce a knize v pravdě medvědí službu…

edit: přidávám tag zombie a military, ať to má trochu šmrnc a koule :DD třeba se tu pak objeví i andělé mužského pohaví :DD

 [21] barbar (editor) 26.11.2012 19:44  

Je děsivé, jak jsou všechna ta hodnocení stejná, aniž obsahují špetičku vlastní invence. Z 5×100% se člověk nedozví vůbec nic. Snad to generuje nějaký automat, ale pokud ne, dost to o knize vypovídá…

 [20] GeRony (editor) 26.11.2012 18:44  

Tento zaner mi nic nehovoril, az pokym som si neprecital tuto knihu. Otvorili sa mi oci a uz nechcem nikdy nic ine citat. Urcite ju skuste, budete nadseni!

 [19] simca 26.11.2012 17:53  

Tak tahle knížka mě pohltila. Je krásně napsaná a má nádherný děj až někdy děsivý. Všem doporučuju si ji přečíst. Přečetla jsem jí za 3 dny a nemohla jsme se od toho odtrhnout.

 [18] makakuk (editor) 26.11.2012 17:23  

Knížka je velice zajímavá a má vlastní děj. Do této knížky se dá snadno vžít, a proto se mi velice líbila. Knihu jsem přečetl rychle a proto se těším na další pokračování:)) :D

 [17] GeRony (editor) 26.11.2012 16:53  

@Lucc[16]: No ja som tak nemyslel ani teba, lebo je to velmi adekvatna reakcia, ale skor to, ze si niekto vyraba nicky a dava 100%… A zrejme ho to velmi bavi.

 [16] Lucc 26.11.2012 16:01  

@GeRony[14]: Jak vidíš, ani to, co tu ještě nebylo, zatím nezabralo. Asi neumí holky kliknout na odkaz.

 [15] Madam Brbla 26.11.2012 15:21  

Chtělo by to tady razantní deandělizaci :-/

 [14] GeRony (editor) 26.11.2012 15:02  

@Lucc[12]: No ale co sa pamatam, tak toto tu este nebolo ;)

 [13] nellry 26.11.2012 14:18  

Knížka je velice zajímavá a má vlastní děj. Do této knížky se dá snadno vžít, a proto se mi velice líbila. Knihu jsem přečetla rychle a proto se těším na další pokračování:))

 [12] Lucc 26.11.2012 13:40  

Běžte všechny sem

 [11] terka.3 26.11.2012 13:25  

Knížka má výborný děj a okamžitě po prvních stránkách mě zaujala. Všem doporučuji a těším se na další díl.

1poslední 250 příspěvků celkem
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu