kniha » Umrlčí tanec
chce si přečíst 1 | má v knihovně 11
hodnotilo: 15
75%
Umrlčí tanec

Daniel Tučka

Umrlčí tanec

Kategorie: fantasy - urban fantasy

vydání: Straky na vrbě (web) 2012

odkazy: 5x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [18] VivianaStellata 16.09.2014 10:40  

Koukám, že jsem asi výjimkou, ale anotace k téhle knize mi připadala lákavá. A po přečtení mám pocit, že celkem přesně vystihuje, „o čem to je“, přičemž se vyhnula spoilerům. Nakonec jsem po Tanci chňapla v knihovně, každopádně si jej chci pořídit i nastálo, jak se mi uvolní fondy. :)

 [17] Strýček Biolit 17.07.2014 20:44  

@Honzeecheck[16]: Tááák…to je ono.

@barbar[15]: Hmm…jsem asi ostuda, ale nic jsem od nich nečetl. Ad ty anotace…myslím, že by to tak těžké být nemuselo – prostě jako doteď, akorát vždy přidat nějakou pochvalnou větu na adresu autora (ideálně na začátek textu).

 [16] Honzeecheck 17.07.2014 12:23  

@barbar[15]: Jeden z nejlepších současných povídkářů…

 [15] barbar (editor) 17.07.2014 12:14  

@Strýček Biolit[14]: To já právě nezvládám; legendární český povídkář: To by mohl být tak Ludvík Souček za Bratry Černé planety (kdysi skvělé zpracované i v komiksu). Velinský za Den a noc. Pro někoho Josef Nesvatba, ale ten je pro mě trochu moc drásavý a stranou žánru.

 [14] Strýček Biolit 15.07.2014 19:46  

@Svarec[12]: Ona už ta zvětšená verze vypadá dobře, ale jak jsem psal – miniatura (nebo rozměr podobný tomu, co je zde) tolik nevynikne…teď už také vím, že je tam vášnivé křepčení dvou…ehm…lehce (doslova) dekadentních individuí…

@barbar[13]: No…jak se čtenář (který nesleduje soutěže/časopi­sy/soutěžní sborníky) dozví, že onen autor dobré povídky píše? To chce trochu té PR omáčky: „Legendární český povídkář konečně vydává první a velice očekávaný román!“ (a ne, nikdy jsem od něj nic nečetl…)

 [13] barbar (editor) 15.07.2014 19:34  

Když nad tím přemýšlím, asi by mělo jako reklama na knihu fungovat, že Tučka píše dobré povídky.

Ale netuším – funguje to?

 [12] Svarec 15.07.2014 14:02  

@Strýček Biolit[11]: Obálka je naživo normálně rozeznatelná. Podle mě fakt hodně povedená.

 [11] Strýček Biolit 15.07.2014 13:34  

@Honzeecheck[10]: Hodnocení (číselné) moc směrodatné, myslím, není. Komentáře už jsou o něčem jiném…Dosti také může pomoci, když knihu přečte někdo, s kým máš podobný/opačný vkus.

Co se této konkrétní anotace týče…mě by mohla i navnadit, je krásně nicneříkající a tajemná…nehrozí tedy vyzradění děje (mimochodem, před pár dny dávali v TV film „Vesnice“ – pokud se někdo koukl do programu, měl zaručeně po zábavě, neb v anotaci hned prozradili pointu celého filmu) – na druhou stranu, neřekne, žel, do jaké škatulky kniha patří, což může být pro někoho hlavní překážkou (budou v tom třpytiví upíři? bude to v současnosti? jsou tam časové skoky? je to za renesance? a je tam dost steampunku, ať už je to, co chce…?). Tudíž u začínajícího autora to asi není úplně nejšťastnější vol­ba.

Problémem bývá dosti často i obálka…neviděl jsem knihu fyzicky, ale z tohoto malého obrázku na legii tam vidím ciferník a jakousi humanoidní šmouhu. Na webu Strak jsem našel větší obálku a to už je o něčem jiném…avšak spousta (hlavně) e-shopů vede právě jen miniatury…

 [10] Honzeecheck 15.07.2014 12:59  

Mě se taky anotace nelíbí – velký množství krátkejch vět, který nic nesdělujou. Každopádně se přidávam k názoru, že anotace pro mě nehrajou žádnou roli. Nejdůležitější je pro mě hodnocení (nejen tady, tady se přechvaluje) a případně cosi jako „Pokud se Vám líbilo X, mohlo by se Vám líbity Y“

 [9] Dilvermoon (editor) 15.07.2014 08:01  

Konkrétně v případě Umrlčího tance by nic neříkající anotace asi neměl být problém. Tedy pokud potenciální čtenář zná legii (což předpokládám, že většinou ano) a pokud si předem vyhledá informace na netu a nebere knihu z regálu bez bližších informací. Je tu řada odkazů na recenze a i kdyby legii neznal, tak ho sem strejda google tak jako tak nasměruje.

Teď se mi vybavuje stará příhoda z Walesu v Táborské ulici, kde nejmenovaný známý knihkupec po zákazníkově dotazu „co vyšlo zajímavého“ tohoto nešťastníka zahrnul objemnými svazky z pultu, navršil je před ním a vše nadšeně komentoval. Dezorientovaný dotyčný odcházel lehčí asi o tři tisíce, ale zřejmě spokojený s ochotným přístupem pana prodavače :-)
To jen k tomu nakupování naslepo.

 [8] Svarec 14.07.2014 22:57  

@barbar[7]: Zase na druhou stranu nemyslím, že by ta anotace měla až takový vliv na prodejnost, přecijen málokdo kupuje knihy přímo v knihkupectví jen podle anotací. Byl to jen takový můj povzdech. A tahle kniha má fakt pěknou obálku, která zaujme, takže je to snad trochu kompenzováno :)

Že se kniha neprodává mě fakt mrzí :( Přijde mi, že u knih nových českých autorů to čtu nějak často… Nejsem na tohle odborník, ale až na tu anotaci zrovna u téhle knihy, nemyslím, že bys někde dělal chybu, jen lidi si k tomu prostě obtížně hledají cestu a debutujícím autorům moc nevěří… A když si vezmeš, že o knihy jako takové je stále menší zájem… Není to lehký a vůbec ti nezávidím.

 [7] barbar (editor) 14.07.2014 22:00  

@Svarec[6]: Já s anotacema chronicky bojuju, to přiznávám. Dělají mi problémy, protože sám se chci před rozečtením o knize dozvědět co nejmíň; a už vůbec ne žádný děj. A zrovna tenhle Tučka mi přišel tak mnohovýznamný, respektive pro každého čtenáře potenciálně trochu jiný, že bych se bál nastiňovat děj. Takže tahle anotace má naznačit, že se tu skrývá velký příběh. Na druhé straně se kniha bohužel moc neprodává a může to být právě má vina a vina té anotace. Netuším. Kdyby tak člověk alespoň ex post u některých titulů věděl, kde udělal chybu…

 [6] Svarec 14.07.2014 16:46  

@idle[5]: Ano, přesně tak jsem to myslel – říct, co má čtenář do začátku očekávat. Nevím, jak to jinak vyjádřit :) Prostě naznačit prostředí, ve kterém se kniha odehrává, zmínit postavy a co jsou zač, případně nastínit, o čem vlastně bude příběh. Tohle od anotace tak nějak čekám a nějak se mi nechce věřit, že bych byl sám :) Když zůstanu u Strak, tak se mi líbí třeba anotace Země bez zákona nebo Detektivní kanceláře Sirius – hned je mi jasné, co od knihy čekat a o čem asi bude (obě jsem si koupil a teď si je beru sebou na dovolenou).

 [5] idle (editor) 14.07.2014 16:42  

@Svarec[4]: Možná je to slovíčkaření, ale to, o čem kniha je, by se čtenář neměl dozvědět z anotace, spíš si na to přijít sám. Jinak by to nemusel číst. Anotace by měla spíš navnadit, říct, co má čtenář do začátku očekávat.

 [4] Svarec 14.07.2014 15:44  

Jo, to je mi jasné, že psaní anotací není žádný med a jsem rád, že to dělat nemusím :) Nicméně příliš nechápu, jak to myslíš – anotace má přeci čtenáři říct, o čem kniha kniha je.

 [3] barbar (editor) 14.07.2014 14:24  

@Svarec[2]: Otázka by byla, jak tuhle mnohoznačnou knihu pojmout, aby hned anotací čtenáři nenutila, o čem je.

 [2] Svarec 14.07.2014 01:31  

Většinou podobné maličkosti neřeším, ale tady mi to fakt nedá se nevyjádřit – ta anotace je fakt brutálně nepovedená :( Působí na mě dojmem, že se snaží vypadat mysticky, být tajemná a na knihu jakože lákat, ale přitom neřekne absolutně nic, člověk vůbec nemá představu, co od toho vlastně čekat a mě osobně od knihy vysloveně odrazovala. Nebýt toho, že jsem teď po brigádě při penězích a kupuju všechno možné, asi bych se ke knize nikdy nedostal, což by byla škoda :(

 [1] Ranad 01.01.2013 20:06  

Příběh, který by se mohl odehrávat za našimi okny, když cítíme jen jakési podivné pocity ze zdánlivě netečného města. Směs jemosti, akce a tajemství, stálý boj o rovnováhu světa. Povedená městská fantasy.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu