Umrlčí tanec

Daniel Tučka

Umrlčí tanec

Kategorie: fantasy - urban fantasy

vydání: Straky na vrbě (web) 2012

Roggy  | **** 09.01.2014 10:41

Danovy povídky sleduji delší dobu a nikdy nebyly špatné, i když se četly většinou docela těžko. Ponořit se do nich vyžadovalo větší úsilí. U téhle knihy se vklouznutí povedlo hned, bez škobrtnutí. Je to v zásadě komorní příběh, bez zákrutů a bez větších překvapení (i když…), jehož největší předností pro mě byl hlavní hrdina (a možná je to jen tím, že jakožto knihovník jsem měl ke knihovníkovi větší symapatie, než bude mít jiný čtenář). Ve výsledku vznikl velmi pěkný mix různých období, krásná konspirační teorie spojující událostinaší minulosti a přitom syrovost našeho želzobetonového světa. Příjemně mě ta kniha potěšila, i když jsem ji začal číst tak nějak „z povinnosti“, na konci jsem si říkal, že už se těším na autorův další román.

Svarec  | ***** 13.07.2014 20:51

Upřímně řečeno, moc se mi do tohoto románu nechtělo. Tučkovy povídky, se kterými jsem se dříve setkal, nejsou špatné, ale četly se docela těžko, navíc z recenzí této knihy a její anotace jsem měl pocit, že se jedná o komplikované čtení a já mám přecijen radši přímočařejší věci. Nakonec, subjektivně viděno, kniha se opravdu nečte lehce, autor hodně abstraktně popisuje, mluví nejednoznačně, spousta věcí je řečena jen v náznacích a občas jsem si musel některé části přečíst dvakrát, abych pochopil jejich smysl. Když však od tohoto odhlédnu, už dlouho mě žádná kniha nesebrala tak, jako Umrlčí tanec. Dechberoucí příběh, skvělé postavy a nemohu si pomoct, i když autorův styl mi opravdu moc nesednul, Umrlčímu tanci prostě musím udělit pět hvězd, protože se mi snad ještě nikdy nestalo, aby mi nějaká kniha vehnala slzy do očí. Tleskám a těším se na autorovy další počiny.

seelya  | ****1/2 04.01.2015 22:48

Poviedky som síce nečítala, ale na prvý román je to veľmi slušné. Zaujímavá zápletka, výborná atmosféra, sadol mi aj štýl písania… Vytkla by som nedostatočné spracovanie niektorých postáv, hlavný hrdina je klaďas až k neuvereniu a autorovi občas vypomáha Deus ex machina, ale celkovo sa mi kniha veľmi páčila. A pridávam jednu hviezdičku za upíra-inkvizítora ;)

trudoš  | *** 01.01.2016 02:05

Daniel Tučka úplným literárním nováčkem sice není, Umrlčí tanec je ovšem jeho debutovým románem. A přestože má naprosto epesní obálku, bohužel trpí mnoha nešvary. Především zápletkou, která by vystačila na povídku, ne na takřka čtyřsetstránkovou knihu. Zápas o osud města volenými zástupci Zla a Dobra je věc rozhodně pěkná, na můj vkus snad jen zbytečně metaforicky zpracovaná.
Za co si však autor rozhodně zaslouží pochvalu, je jazyková poetika. Sice je znát jak se příliš šluňácky snaží vyhnout hrubším výrazům, ale stylistika vět funguje a dialogy, ač jsou sem tam zbytečné, netahají za uši a příjemně šlapou. Naneštěstí je hlavním hrdinou čajíčkář a amatérský historický šermíř – tedy pro mě smrtící kombinace. Ne kvůli nereálnosti, spíše naopak. Ostatní postavy, které hrdinovi s různou důležitostí sekundují, jsou rozhodně pestrobarevné a občas i vtipné – jen je jich možná až příliš moc na to, aby si čtenář oblíbil alespoň jednu z nich, navíc když jejich chování je vesměs dosti podobné.