Kategorie: fantasy - urban fantasy

originální název: Death Masks
originál vyšel: 2003

vydání: Triton (web) 2013

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

jethro.tull  | **** 28.01.2013 19:33

Zdařile napsaný díl série. Autor Dresdena od samého začátku nešetří a posílá ho do čím dál divočejších akcí, až už to vypadá, že to bude pro Dresdena poslední díl série. Takže nic nového. Oddychová četba plná napětí a občas i humoru, ale velice dobře napsaná. Oproti předchozímu dílu se mi zdá, že je tady toho humoru víc a i více akcí, což je jedině dobře. Poznámka pro vydavatele: U prvních dílů série jsem se pozastavoval nad tím, že za hodně peněz mám knihu plnou pravopisných chyb a překlepů. Knihy od té doby nezlevnily, ale chyb podstatně ubylo. V této knize už není téměř žádná. Díky.

snop  | **** 04.02.2013 16:41

Velmi dobry dil serie, dokonce se alespon castecne vraci i detektivni aspekt. Vtipne, akcni. Harry sice vypada najednou trochu jako loser, ale to uz je udel serii… Jedine, co me mate, je, ze zjevne tady Harry ziska mec, ale ja mel za to, ze ho uz nekolik dilu ma/mel… ale mozna do serie nejak divne vstupuji povidky…

FerryH  | ****1/2 06.03.2013 21:20

Tak tohle je hodne mile prekvapeni!! Pro me zatim asi nejlepsi „Harry Dresden“, prekvapive drsonskej cernej humor, a akce frci jedna basen!

… jestli autor v dalsich dilech pujde timto stylem a tim tempem, tak se mame na co tesit – a mame pred sebou jeste tusim asi 20dilu!! :o)
To jsem teda zvedavej! Uvidime nechme se prekvapit!

tomts  | **** 19.10.2014 16:01

Pátý příběh s detektivem- čarodějem Dresdenem je konečně zase vyšší kvality. Pátrání, akční honičky, souboje… vše naštěstí umocněno Butcherovým humorem. Slušná oddechovka ve fantasy hávu.

trudoš  | **** 15.12.2016 01:53

Příjemné, ale jako další díl v sérii mi to celé přišlo krapet zbytečné. Teď myslím v kontextu probíhající války mezi upíry a čaroději. Kdyby ji Jim Butcher sem tam mimoděk nevytáhnul, málem bych zapomněl, že je vůbec nějaká v kurzu. Jistě, připravuje se souboj, který by měl rozetnout gordický uzel, ale to vše probíhá na vedlejší koleji, jako by šlo o zprávy z Lichtenštejnska, které stejně nikoho nezajímají. A jak se autor bojí šáhnout na život prakticky kterékoliv postavy, celé to připomíná spíš knoflíkovou válku, než zásadní událost v utajené historii nového tisíciletí. Ke konci je až komické, jak se hrozí a hrozí a nic z toho.
Ústřední zápletka ovšem výrazně lepší, než v předchozím Letním rytíři, což ale neznamená, že by se nějak výrazně zapracovalo na vyšetřovací linii. Znovu totiž zůstane u vzorce obcházení podezřelých a zpracovávání jejich reakcí – pak už stačí jen zatnout zuby a doufat v přežití. Nebýt odlehčené atmosféry ze stran vypravěče, asi bych šel s hodnocením níže.