originální název: Kłamca 4: Kill'em all
originál vyšel: 2012

vydání: Triton (web) 2013

snop  | *** 24.04.2013 03:23

Lepsi, nez trojka, ale proste se mi to nelibilo. Prilis mnoho popkulturnich odkazu a takovy dost nedomysleny konec, spise proste svistici katovska sekera nez konec v pravem smyslu.

Majkl  | **1/2 27.04.2013 20:23

Štvtým a posledným dielom série som si potvrdil, že autor ešte v čase písania románového Lháře ešte na román nedozrel. Dejové línie existujú asi len kvôli dosiahnutiu rozsahu románu, nemajú výrazný, ak vôbec nejaký vplyv na hlavnú líniu (Bakchov útek z basy, Lokiho zlenivenie v koži vládcu elfov, parížska skupinka v obraze). Humor je nižšej úrovne, neraz trápny, stúpla vulgarita a naopak Lokimu klesla krv z hlavy o niečo nižšie. Stále je to zábava, ale oproti poviedkovým zbierkam výrazne nižšia. Autor možno za to (vzhľadom k jeho relatívnej neskúsenosti) nemôže, no to mi nezabráni byť sklamaný.

Maitter  | **** 17.05.2016 21:38

Pěkný podraz, tenhle konec. Já bych s radostí pokračovala dál – ať už v narážkách na lecjaký film či hru, v sexu, násilí, nebo v humoru, které Ćwiekovou zásluhou perfektně odreagují. Nejlepší pro mne zůstane kniha třetí, neboť trpím jistým odporem k slabým definitivním koncům; přestože si kniha čtvrtá povětšinou drží v porovnání s ostatními díly nejzábavnější (a také nejvulgárnější, což nevím, zda haním či oceňuji) atmosféru, jíž bych klidně dala pět hvězdiček, konec jsem čekala o něco spektakulárnější. U letadlového entrée jsem se řezala smíchy. Směřování ke konci děje mne bavilo mnohem víc než závěr samotný, ačkoliv si teď říkám, že jinak jsme dopadnout nemohli (aniž bychom se vyhnuli velkému slzavému klišé). Mimochodem, proč je na obálce Loki s Mjöllnirem? A proč tolik čtenářů tak nadchly povídky? Osobně je považuji za krkolomné, jako by se Ćwiek teprve rozepisoval a s každou další knihou se prokousával ke stále lepšímu slohu a stylu. Nu nic! Bezva mišmaš. Humor milujícím věřícím i nevěřícím doporučuji.