Lucie Lukačovičová

Detektivní kancelář Sirius

Kategorie: fantasy - urban fantasy

vydání: Straky na vrbě (web) 2013

odkazy: 8x [recenze]

snop  | ***1/2 19.04.2013 20:02

Vlastne moc nevim, jak mam hodnotit. Autorce se zjevne pribeh vyvijel pod rukama, trochu se ji z nich vymknul a ziskal tvar, ktery si sam vynutil. Kniha je sice rozdelena na „pripady“, ale ve skutecnosti jsou to proste kapitoly, mozna epizody, cim dal tim vice propojene, jak mezi sebou, tak s Intermezzy, ktera snad puvodne mela hrat roli ramcoveho pribehu. Take se to z detektivnich pripadu – neprilis zajimavych – postupne posouva… jinam. Nebudu rikat kam, jen reknu, ze se mi to hodne libilo. Celkove tedy 70 %, s tim, ze kniha zacina nekde na 50 a konci na 90.

Vlask  | *** 29.05.2013 13:20

Tak trochu nepovedený mix městské fantasy s básnickou verzí nekonečného příběhu. Kniha se skláda z jednotlivých případů a každý zabírá jednu kapitolu. Co by jiným autorům vystačilo na několikadílnou sérii, to autorka dokázala nacpat do jedné knihy. To se projevilo na košatosti zápletky – je osekána až na kost, ta následně zlomena a ještě vysát i morek. Jinak řečeno v každé kapitole dostanou nový případ, následně někam dojdou a okamžitě jej vyřeší. Žádné hledání stop, žádné komplikace – přišli, viděli, vyřešili. To není zrovna obvyklý scénář pro městskou fantasy – odsýpá to prostě moc rychle. Postavy jsou dobře zpracované, svět také, jen na faerii je dost poznat vliv básnického stylu psaní. Zápletka ve stylu boje s nicotou alá nekonečný příběh tomu také moc nepřidala. Je to prostě taková jiná a svá městská fantasy, ovšem příznivcům akčnější klasiky asi moc nesedne.

Svarec  | ***1/2 22.07.2014 11:20

Vcelku se mi to líbilo, i když to bylo dost zvláštní. Rozdělení knihy na jednotlivé epizody mi narozdíl od Vlaska sedlo, odsýpá to rychle a těch 350 stran uteče jako voda. Postavy jsem si taky docela oblíbil, nejdradši jsem měl asi Vidocqa, který ale dostal docela málo prostoru. V tomto ohledu je kniha dost nevyvážená – hlavními postavami jsou jednoznačně Albrecht a Margot, zatímco Vidocq a Sangría jen přicmrndávají, ačkoliv jsem je měl radši. Co mi však moc nesedlo, byl ten svět a způsob, jakým byl popsaný. Zákonitosti a fungování faerie jsem příliš nechápal, ke konci jsem se v knize už celkově tak nějak ztrácel a závěr jsem moc nepochopil. Ale jinak docela slušné.

trudoš  | **1/2 19.08.2018 23:32

Přijde mi, že hlavní nešvar Lucie Lukačovičové spočívá v tom, že neumí uchopit pravidla detektivky. Její imaginace je sice fascinující, ale praktická stránka věci nulová. Ač jednotlivé případy začnou motivem zločinu, následně se obvykle soustředí na nějakou magickou bytost nebo udělátko, přičemž pátrání po viníkovi znenadání vyšumí, protože se automaticky předpokládá, že za všechno může právě dotyčné magično, aniž by to bylo plnohodnotně vysvětleno. Následuje likvidace problému a hotovo, častokrát nehledě na to, že ústřední téma spočívalo v něčem jiném. Největší slabinou pro mě ovšem byla spektakulární jednotka hrdinů, kteří své odznaky našly pravděpodobně v krabici od cornflakeů. Detekce žádná, zkušenosti nulové a jediné čím disponují, jsou paranormální schopnosti – ale proč to z nich dělá detektivy, to skutečně nechápu. A vzhledem k tomu, že mi tahle čtveřice k srdci nijak nepřirostla, nedokážu tak vlastně najít na knize pozitivního nic, snad jen autorčinu vytříbenou poetiku slova.