série: Počátek

Kategorie: sci-fi - pro děti a mládež

originální název: Origin
originál vyšel: 2012

vydání: Egmont (web) 2013

MartinJ  | **** 02.05.2014 13:11

Napínavý příběh o rozumu a vědeckém bádání, které neberou ohled na city a morálku. Ačkoliv je znát, že kniha je určena spíše pro mladší věkové kategorie a příběh je místy vystavěn trochu jednoduše, nic jí to neubírá na napětí. S každou kapitolou se odhaluje více a více z pravé podstaty vědeckého výzkumu nesmrtelnosti probíhajícího v Amazonii. Hlavní hrdinka velmi sympatická a čtenář se s ní snadno identifikuje. Nápad je opravdu dobrý, evidentně od začátku dobře promyšlený a i když „souboj rozumu a citů“ může znít jako klišé, opravdu to tak není.

trudoš  | ** 01.01.2016 03:41

Jessica Khouryová využila aktuálního trendu, kdy náctileté dívky touží zažívat vesmírná dobrodružství. V tomhle ohledu plní její román úlohu tak na trojku – ctí ho především fakt, že je profesně dobře napsán. Trochu naivisticky, koncepčně nadšenecky a s nějakou tou logickou nedomyšleností, ale stylisticky pořád slušně.
V duchu myšlenky, že hrabat do záležitostí Božích je prasárna, se odvíjí takřka čtyřsetstránkový příběh, kde jsou vědci amorální padouši a barbaři z džungle nejpohodovější týpci. Asi to má co dělat s alegorií proměny dívky v ženu, ale nějak se nedokážu zbavit dojmu, že tohle všechno dokáže Lenka Lanzcová zachytit též a nepotřebuje k tomu vědecké laboratoře. Bohatě si vystačí s realitou a autenticky zachyceným prostředím. Což se podle mě Počátku nepovedlo ani trochu, přitom žánrově (tedy jako dívčí romance) spadá do stejné kategorie.
Na druhou stranu proč ne, každý fanoušek musí na něčem vyrůst a někdo rád trpaslíky s elfy, jiný zase citově nevyzrálé mutanty.