Kategorie: sci-fi - cestování časem

originální název: El mapa del tiempo
originál vyšel: 2008

vydání: Host (web) 2013

odkazy: 2x [ukázka], 8x [recenze]

SONP  | ****1/2 16.07.2013 22:07

Kniha dýchá velmi hutnou viktoriánskou atmosférou, podobně jako Simmonsův Drood. Užijete si v ní rozličných parních zařízení (přesto si troufám tvrdit, že nejde o klasický steampunk), krinolín, dámských slunečníků i navenek cudné ale vespod pěkně divoké viktoriánské erotiky. K tomu všemu přidejte cestování časem na různé způsoby, řadu známých spisovatelů sci-fi z doby, kdy se žánr ještě nazýval vědeckým románem, sloního muže, Jacka Rozparovače i všetečného inspektora Scotland Yardu.

Dilvermoon  | **** 24.11.2013 07:25

Kniha obsahuje tři epizody, které jsou však úzce propojené. A to pochopitelně cestováním v čase. A také postavami, ať už skutečnými historickými nebo fiktivními. Je tu několik point a zvratů, o kterých není radno se zmiňovat, jen uvedu, že milovníci staré Anglie z dob Jacka R. a Herberta George W. si přijdou na své. Pokud jde o můj dojem – dostal jsem něco trochu jiného, než jsem čekal. Text je sice zhusta hutný, vyprávěný nezúčastněným pozorovatelem bez přemíry přímé řeči, ale přesto se čte velice hladce. Možná až moc. Výsledkem je čtivá kniha s propracovaným, i když lehce předvídatelným příběhem, s dobře popsaným prostředím, ovšem s poněkud plochými postavami. Alespoň takový je můj dojem. Což však nic nemění na tom, že jsem se výborně bavil, ale pod kůži se mi Mapa času nedostala.

trudoš  | **** 04.02.2016 10:38

V roce 1896 nebylo nic nemožné, cesty časem nevyjímaje. A právě v tomto duchu se nese román Félixe J. Palmy, který je tvořen trojicí novel, jež se vzájemně proplétají, ale jinak fungují zcela samostatně.
Genialita knihy spočívá v magickém slovíčku fabulace. V časech, kdy se neuvěřitelné často druhý den stávalo všední realitou, byli lidé ochotni uvěřit lecčemu. Autor tak mistrně využívá atmosféru doby a rozehrává motanici příběhů, které ve své podstatě nejsou fantaskní. To je kouzlo především prvních dvou částí, které právě díky tomuto detailu u mě naprosto excelovaly. Naneštěstí poslední třetina celkově pozitivní dojem pokazila, protože už nefunguje tak směle iluzionisticky.
Mapa času není dílem pro uspěchané čtenáře holdující zběsilé akci a překotnému ději. Svá tajemství vydává pomaličku a toto tempo pak udržuje až do posledního řádku. Příběh prodchnutý nostalgií časů dávno minulých, které jsou nenávratně pryč, stejně jako společenská očekávání, které k dané době neodmyslitelně patřila.