Vladimír Šlechta

Emma z umírajícího města

Kategorie: sci-fi - postkatastrofická

vydání: Brokilon (web) 2013

odkazy: 1x [ukázka], 5x [recenze]

Vlask  | ***1/2 19.08.2013 21:41

Očekával jsem další knihu oggerovského cyklu. Nu vylezlo z toho něco úplně jiného. Podstatným rozdílem je forma – není to klasická kniha, ale soupis povídek se stejnou hlavní postavou. Ti sečtěnější si u některých vzpomenou, že tohle už kdysi kdesi četli. Navíc postapo je tu také v úplně jiné a mladší formě. Technologie je stále široce dostupná v podobě skladů plných starého zboží a pohybujeme se v poměrně moderním a fungujícím městě, přestože se postupně vylidňuje. Nečekejte hard postapo, ale spíš klasickou městskou akci s občasnou lehce detektivní příchutí.

snop  | ***1/2 27.08.2013 15:22

Nad prumer to zveda prave detektivni rozmer. Svet je hezky, ale v zasade Oggerd je na seznameni s nim lepsi. Prilis mnoho explicitnich scen.

GeRony  | ***1/2 11.09.2013 10:20

Tych 70% si kniha zasluzi. Aj v mojom pripade plati to, co napisali predchadzajuci komentujuci. Ocitame sa v dobe, kde je este v Meste dostupna technologia. Svet je prepracovany, tych explicitnych scen tu sice niekolko je, ale nie je ich AZ tolko, dokonca v poslednej poviedke som sa obaval cohosi ovela horsieho :D Detektivny rozmer potesi, vidiet, ze Slechta to ma dobre premyslene a niekedy sa v odkazoch vraciame o 2–3 poviedky dopredu. Za mna dobre, Emma je symposka, dalsej knihe by som sa nebranil. A uz vobec nie previazaniu s Oggerdom.

Burbuja  | ***1/2 15.06.2014 17:40

Těch sedmdesát procent, které tady Emma získala, nejspíš odpovídá. Pan Šlechta je vypsaný profesionál, kniha samotná se čte velice příjemně, ale nemá čím nadchnout. Občas je znát, že povídka, ze které román vychází, byla napsána před více než dvaceti lety. A co se týče postkatastrofického prvku, nežijí si hrdinové Šlechtova světa až tak zle – funguje jim internet, stará se o ně magistrát i policie, mají co jíst… Proti takové Cestě je to fakt pohoda a jazz :-)

Svarec  | **** 06.07.2014 14:17

Mnohem lepší než jsem čekal. Oggerdův svět mi nikdy nepřirostl k srdci tak jako Pohraničí, navíc tohle mě na základě ohlasů zrovna dvakrát nelákalo. Nakonec se z toho vyklubala velice chytlavá a promyšlená oddechovka, přesně jak to Šlechta umí. Začátek trochu pomalejší, ale pak už jsem se od toho nemohl odtrhnout. Svět sice v něčem působí lehce nelogicky, ale je velice zajímavý. Škoda velkého množství explicitních scén, které mi přišly úplně zbytečné a celé to trochu shazují. Nicméně Emmu jsem si docela oblíbil a kdyby se jí autor v budoucnosti dál věnoval, rozhodně bych nebyl proti.

knedle  | *** 25.07.2014 00:20

Zpětně přidávám ještě komentář k Emmě (kontext: právě jsem dočet Ploty z kostí, předtím samozřejmě Zahradu sirén)

Zajímavý svět (obecně mám rád postapo), sympatická a vůbec cool hrdinka – toť plusy. Ale jinak to pro mne byla jednohubka, na kterou bych si pravděpodobně už nevzpomněl.

Shrnutí: kdo nečet, přečtěte, IMHO nebudete litovat. Já si rád doplním další povídky/knihy z tohoto světa, ale k této knize se pravděpodobně už nikdy nevrátím.

breughel  | **** 30.05.2015 13:22

Svět po krizi a ještě před Oggerdem. Ze začátku lehké porno, rošťácké pomrkávání očí, ve smyslu: tohle bych si jinde nedovolil. Nakonec se dobereme i toho, jak vidí autor svět, až to jednou bouchne. A překvapivě se inspiruje i minulostí. Městu vládne Magistrát, úřad jak ze starých socialistických dob. Točíme se v kruhu?

trudoš  | *** 01.01.2016 03:54

Líbí se mi, jak má Vladimír Šlechta propracovanou historii budoucnosti, nicméně to je v důsledku jediné, co jsem konkrétně na téhle knize schopen ocenit.
Především mi nesedla hlavní hrdinka. Tedy, ne že by nebyla sympatická, jen jsem jí nevěřil ani nos mezi ušima – v jednu chvíli drsanda, v druhé naopak slečna v nesnázích, jednou má paniku ze znásilnění a vzápětí bez uzardění osouloží neznámého zajatce. Možná jsou na vině časové odstupy, ve kterých povídky vznikaly, takže i když mají společnou jmenovatelku, ta ne vždy pasuje do příběhu tak jak je zrovna třeba, a proto se její charakter průběžně mění.
Ovšem dobrodružné zápletky nejsou k zahození, jen hrubost sexuálních scén působí malinko šroubovaně. Beru ale na vědomí, že to je otázka dobového zadání a věku toho kterého textu. Chyběla mi však nadsázka, která by přeexponovanou atmosféru jednotlivých textů nějak odlehčila. Celkový dojem pak příliš nevylepšuje absence point ani občasné moralistické promluvy do čtenářova svědomí.

minduton  | *** 04.01.2019 21:23

Je to slabší než autorův průměr. Moc mě to nenadchlo. Autor se nedokáže rozhodnout, zda píše postapo a nebo preapo. Sexuální vsuvky působí příliš lacině, atraktivitě čtiva nijak nepomáhají.