jiný (obecně známý) název: Janissaries
originál vyšel: 1979

vydání: Klub Julese Vernea (web) 1997

Hugo  | **** 31.01.2006 00:11

Tuto knihu jsem dlouho sháněl a můj index očekávání byl 5. Bohužel sem čekal trochu více. Jinak kniha je to pěkna…

Majkl  | **** 13.03.2008 20:29

Veľmi dobrá scifi s prvkami fantasy. Zaujal ma najmä autorov štýl, nezaoberá sa nezaujímavými podrobnosťami, ale vždy po troške predkladá pár dôležitých a pútavých informácií (pri konci knihy na nás vychrlí tých informácií až priveľa oproti zvyšku knihy). V deji sa prelína fantasy so scifi, v strede knihy len fantasy. Tento mix sa podaril autorovi na jedničku. Dokonalé opisy bojov, stratégie, trošku politiky a nakoniec odhalenie, že nejde len o časť utajenej planétky. Pointa ma prekvapila, akurát množstvo informácií na konci bolo treba prečítať viackrát aby som všetko pochopil. Trochu sa mi nepáčili chvíle, kedy by nezaškodilo istej veci venovať viacej pozornosti, no autor sa rozhodol inak. Celkovo je to mix fantasy, scifi, trochu politiky a taktiky, ktorý doporučujem všetkým. Ak neviete čo zo širokej ponuky SF a F je pre vás to pravé, v tejto knihe nájdete prvky z viacerých podžánrov a tým si zistíte čo je pre vás to naj. 4*

rozmetal  | ***** 16.05.2009 13:46

na to ze to je jenom prvni dil z trilogie tak to konci celkem ucelene, a az po nekolika letech jsem pred par mesici zjistil ze to ma ty pokracovani.

Nelson  | **** 07.03.2015 08:23

Janičáři je klasický, dost přímočarý military sci – fi román. Skupina žoldáků, v podstatě veteránů americké armády naverbovaných CIA, je v Angole obklíčena. Nemají žádnou šanci na únik, ale v poslední chvíli jsou zachráněni mimozemšťany. Ale ti nejsou žádní nezištní zachránci a postaví vojáky před dost tvrdou volbu. Kniha se čte velmi dobře, jen děj je někdy až moc jednoduchý. Mám docela pochybnosti, že nějaké horské kmeny (klany) by šly sjednotit a vycvičit tak lehce a během poměrně krátké doby. Mimochodem název románu je dost zavádějící, o janičárech padnou celkem tak 2 věty někdy na konci knihy, spíše se měl jmenovat Žoldnéři. Škoda jen, že česky nevyšla pokračování, pak bych měl možná ucelenější dojem, řada věcí je zde jen naznačena.

Skabandari  | *** 28.07.2016 19:06

Čekal sem víc, vzhledem k hodnocení a nakladatelství nejspíš taky, jelikož další díly už nevydali. Nejvíc mě štvalo kolik odborných věcí si hlavní hrdina pamatoval ze života na zemi, na to že tam byl profesionálním vojákem, je to dost těžko uvěřitelné a nejhorší je, že je právě na tom postaven děj. No a potom jak si Gwen nechávala to její velké tajemství až do konce pro sebe, i když to podle mě měla Rickovi vyklopit už dávno, nechápu čeho se bála, znala ho dost dlouho a dobře, aby věděla, že není blbý, kdyby se chtěla schovat mohla pak i bez něj.