série: Conan
díl v sérii:
kniha patří do světa: Hyborian

Kategorie: fantasy - povídková sbírka - hrdinská fantasy

vydání: Dobrovský (web) 2013

Gaudericus  | * 08.01.2014 18:58

Ruce pryč od téhle knihy! Těch 20% je pouze z úcty k Howardovu originálu, v žádném případě k téhle redakci, která je jasně nejstrašnější ze stovek knih, které jsem kdy četl. Překlad se nemůže rovnat s prací Jana Kantůrka, ale to nejhorší na této knize je její jazyková úroveň. Vzadu je sice napsáno jméno jakéhosi korektora, ale předpokládám, že je to jen smyšlené jméno, aby se neřeklo, protože nevěřím, že žije někdo tak neskutečně *** (doplňte si vlastní sprosté slovo), že nechá vydat knihu, kde po prvních deseti stranách jdou gramatické chyby minimálně do desítek (v žádném případě nepřeháním, ať už tomu věříte, či ne). Zhovadilosti typu: o mě, „bla bla.“ řekl, nebo interpukce na místech kde nemá co dělat a naopak chybějící tam, kde je jí třeba, jsou takřka všude. To ani nemluvím o tom, kolik vět začíná spojkou. Musím vás také upozornit, že nejsem šílený bohemista, nebo uctívač neposkrvněnosti českého jazyka. Bohužel na vysvědčení na střední škole jsem míval z češtiny převážně čtyřky (ano, stydím se), ale i tak mi přišlo, že knihu překládal, redigoval a korektury dělal totální negramota, který potom použil tři odlišná jména, aby to dobře vypadalo. Pokud ne, měli by pánové raději změnit povolání a třeba jezdit s hovnocucem. Pořád by pracovali se stejným materiálem, ale alespoň by ho nevytvářeli. Chcete-li číst Conana, sáhněte třeba po čtyřech knihách od BB artu s obálkami Káji Saudka. Jen si tohle, prosím, nekupujte a raději svoje peníze dejte na charitu. Vyhnete se potenciálnímu infarktu a ještě budete mít příjemný pocit z dobrého skutku.

KeB  | brak 18.03.2014 19:29

Proti zlu se musí bojovat na všech frontách. Zde je vše říkající recenze: http://www.vaseliteratura.cz/recenze/pro-dospele/3972-conan-mec-s-fenixem.html Edit: A zapomněl jsem dát BRAK, na tuhle klasifikaci bohatě stačí recenze.