kniha » Achilleova píseň
má v knihovně 3
hodnotilo: 5
82%
Achilleova píseň Více vydání = více obálek.

Madeline Miller

Achilleova píseň

Kategorie: fantasy

originální název: The Song of Achilles
originál vyšel: 2011

vydání: Host (web) 2014; Slovart (CZ) 2019

odkazy: 7x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [15] barbar (editor) 06.02.2014 13:44  

@Gaarq[14]: Už jsem zkažený z Nyxu, marně hledám, kde bych k tomuto názoru přidal plusko! :)

 [14] Gaarq (editor) 06.02.2014 13:34  

@barbar[13]: pravda! ;) v dobách ručního opisování by nikoho třídit na žánry nenapadlo. stačilo podle autorů, všechny ty svitky naházeli do jednoho koše, barevné obálky od roja nebyly a stejně každý znal skoro všechno, co bylo v té době v jeho kultuře napsané :) zlaté časy. já když dnes vejdu do arrakisu, tak u 3/4 autorů nemám šajn o koho jde.

 [13] barbar (editor) 06.02.2014 12:20  

@Gaarq[11]: Když je něčeho moc, tak se to vnitřně rozrůzňuje; a knih je zkrátka příliš! :)

 [12] Strýček Biolit 05.02.2014 19:26  

Hmm…škoda, že byly v antice nejoblíbenější obuví sandály…jinak by se kniha mohla jmenovat Achilleova plíseň a hned by byla (aspoň názvem) atraktivnější…

 [11] Gaarq (editor) 05.02.2014 12:22  

@barbar[10]: já to říkám furt, žánry jsou výmysl nakladatelů a knihkupců, aby se jim ty knížky líp umisťovaly v regálech a prodávaly :D

 [10] barbar (editor) 05.02.2014 11:16  

@Gaarq[9]: Už jsme to tuším řešili u Zlatého rouna a Řeckých mýtů od Gravese a Stínu modrého býka od Vrbenské a Medka (zas mi teď někdo napsal, že to podle něj vůbec není fantasy, i když literárně si to pochvaloval).

Osobně jsem toho názoru, že volba nakladatele rozhoduje o skupině čtenářů, která se o knihu zajímá. A tím i o literárním zařazení. Z tohoto pohledu bude zřejmě dělat těžkou hlavu Argo, které nám poslední léta stále silněji migruje do fantastiky! :)

 [9] Gaarq (editor) 05.02.2014 07:53  

@barbar[8]: to jo, ale musí být udělaná de novo. tolkien neopisoval mýty doslova, on se jimi jen inspiroval. sem tam čmajzl nějaké jméno (trpaslíci), sem tam motiv, ale nebylo to kopy-pejst jako případě tohoto příběhu (byť soudím jen podle anotace). je válečníkova píseň artura lundkvista také fantasy, protože zpracovává mýty o alexandrovi makedonském?

 [8] barbar (editor) 04.02.2014 19:59  

@Gaarq[6]: Od Pána prstenů? :)

 [7] snop 04.02.2014 16:59  

@Gaarq[6]: To netusim, ja jen jdu kolem…

 [6] Gaarq (editor) 04.02.2014 16:26  

@snop[5]: interestynk: http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=achillova&Hledej=Hledej

jo, a odkdy je mytologie fantasy?

 [5] snop 04.02.2014 12:41  

@Gaarq[3]: Pche, UJC jsou nekonsistentni mantaci (nebo jakou prirucku mas na mysli?): http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=achilleuv&Hledej=Hledej

 [4] Lucc 04.02.2014 08:07  

@Gaarq[3]: Zda je to jen zajímavý novotvar, nebo to má hlubší význam, bude schopen dešifrovat asi pouze pozorný čtenář.

Ech, mám ty čárky správně? Asi ne, co. Prašivá nebo. :(

 [3] Gaarq (editor) 04.02.2014 07:28  

@snop[2]: drobný patrně zádrhel bude v tom, že české skloňování tohoto starořeckého jména je kodifikováno :) i kdyby používali v celém díle méně obvyklý přepis achilleus kvůli autenticitě, a klíďo skloňovali achillea, achilleovi, achillea etc., tvar přídavného jména přivlastňovacího achilleova je novotvar, alespoň podle příručky (osobní jména mužská zakončená ve výslovnosti na souhlásku, 1.3 antická jména). mě by právě zajímal důvod této odchylky v překladu (tedy ne že bych šel tak daleko a knihu si koupil). obětování jazykového úzu na oltář super-autentičnosti? nebo jsem něco špatně pobral?

 [2] snop 03.02.2014 14:12  

Ἀχιλλεύς bez Ἀχιλλέως, komu cemu Ἀχιλλέϊ, vidim Ἀχιλλέα. Takze pokud v knize spravne pisi Achilleus, nikoli latinizovane Achilles, u me dobry. Pokud pisi Achilles, asi by meli psat Achillova.

 [1] Gaarq (editor) 28.01.2014 08:47  

tomáši kačere, skutečně achilleova? achillés má sice dvojí skloňování, ale tvar přídavného jména přivlastňovacího je achillova, říká IJP.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu