Hon na lovce

originální název: Hunter's Run
originál vyšel: 09/2007

vydání: Laser-books (web) 2014; Laser-books (web) 2018

odkazy: 7x [recenze], 1x [ukázka]

snop  | ****1/2 24.02.2014 01:01

Docela komorni pribeh, ktery stoji na psychologicke sonde do nitra celkem tuctoveho mexickeho macha (no dobre, je to zrucny trempik, ale jinak bezne stereotypni), ktery se stretne s Cizim. V tomto smyslu je to vlastne klasicka cesta tam a zase zpatky, az na to, ze misto draka ci skretu zde mame kvalitne popsane mimozemske rasy. Je celkem prekvapive, ze ackoli kniha stoji na neustalem nimrani se v hlavnim hrdinovi, je velmi dobre citelna a dokonce ma i nekolik celkem akcnich sekvenci.

Sirius  | **** 09.03.2014 19:33

Spolupráce editora (G. Dozois), světoznámého hráče hry o trůny (G. Martin) a vycházející hvězdy žánru (D. Ambraham) přinesla kýžené ovoce. Hon na lovce je fajn knížka, která se čte sama a která mě hodně bavila. Má fajn svět, „dobrýho“ hlavního hrdinu a na Martina tu zařve překvapivě málo postav. Jen ke konci by to možná mohlo být kratší. Každopádně jako rozjezd letošní knižní sezóny fakt super a snad to takhle bude i dál.

PMarek  | ****1/2 09.03.2014 22:13

Moc pěkná kniha. Krásný příběh v úžasných kulisách. Moc se mi líbilo, že hrdina není žádný klaďas, přsto mu člověk čím dál více fandí. Trochu jsem si vybavil slavnou práci „Můj nepřítel“. Samozřejmě hodně vzdáleně, ale vzpomínka to byla velmi příjemná. Přiměřená porce psychologie, akce, exotiky. Výborné ! A skvělá redakční práce – nevšiml jsme si žádné sebemenší chybičky, naopak nechybí rozhovory se všemi tvůrci, profily autorů v obvyklé (velmi vysoké) Šustově kvalitě. Díky! Vřele doporučuji.

gokudo  | ****1/2 10.03.2014 18:56

Nova planeta, emzaci, divoka fauna a flora a jeden mizerny antihrdina a pendejo Ramon, na uteku pred zakonem. Dobrodruzna skifka na planete São Paulo. 4,8 chupacabra!

Clarice  | ****1/2 22.03.2014 19:55

Tááák, dopisuji recenzi a hodnotím vysoko. Ramon je sympaťák, sem tam pěknej sprosťák, ale to já jsem taky :). Hon na lovce byl i honem na čtenáře. Četlo se to svižně a nenarazila jsem na žádnou zpomalovací pasáž, či nedořešenou záležitost. Dokonce mě něco sem tam i mile překvapilo. A fauna na planetě mi byla stejně sympatická jako hlavní hrdina. Chupacabry a hladkosrstky vedou -:))).

jirikk  | ****1/2 07.04.2014 13:33

Komorní příběhy s pár charaktery mám raději než epopeje, kde vystupují celé národy a armády postav. Musí se ovšem umět napsat, což není vůbec nic lehkého, třebaže se to na první pohled možná nezdá. Hon na lovce se v tomto ohledu jevil velice slibně, vždyť autorské síly při práci na něm spojila hned tři esa žánrové literatury – a výsledek se tentokrát skutečně dostavil, Laser servíruje jistě jednoho z kandidátů na knihu roku. Jde vlastně o klasické schéma iniciační cesty tam a zase zpátky, která hrdinu změní k lepšímu a umožnímu mu dospět. Což se v tomto případě netýká věku (Rámon není žádný výrostek), ale dozrání charakteru, pochopení složitého světa a smíření se s místem, které v něm jedinec zaujímá. Cesta do divočiny a návrat z ní tak přináší přerod agresivního a sociopatického rváče v muže, který dokáže ve zkoušce charakteru obstát, byť s trochou štěstí. Aby toho dosáhl, musí během putování porazit svou temnou stránku (což je další klasické téma, „I fought with my twin, that enemy within“). No a jelikož jsme ve fantastice, tak to udělá pěkně doslova, žádné metafory. Hon na lovce je tím šťastným případem románu, který za napínavým dějem schovává řadu otázek, hlavně týkajících se morálky – jednoznačné odpovědi ale nenabízí, ty si musí čtenář nalézt sám a je to tak jedině dobře.

HD_Shpeck  | **** 13.06.2014 11:13

Velice příjemná, lehce filozofická kniha dolněná milými bonusy. Více na: http://vlcibouda.net/bouda/literatura/369-hon-na-lovce-aneb-cesta-do-hlubin-prospektorovy-duse

Madam Brbla  | **** 01.07.2014 10:16

Probral se v temnotě a věděl jen jediné: jeho jméno je Ramon Espejo. Netušil, že ho čeká náročná cesta, prchání divokou přírodou a hlavně poznávání sebe samého. Tohle dobrodružné scifko mi přišlo hodně k chuti, má všechny ingredience dobrého příběhu: dobrou zápletku, zajímavé prostředí a hlavně (anti?)hrdinu, který se chová lidsky, nejde o žádný patetický symbol ctností. Ramon je sice vznětlivý hajzl, jeho charakter je však mnohem komplikovanější, věrohodný, nelze ho šmahem odsoudit a postupně jsem si k němu (pro někoho asi překvapivě) vypěstovala i určité sympatie… dvojdomek bych s ním ovšem sdílet nechtěla :-). Byla jsem velmi zvědavá, jakým způsobem se Ramonova osobnost rozvine a jak s ním osud naloží.
Jsem ráda, že nápad na tuto knihu nezapomněl Dozois v šuplíku, nechal Martina dílo rozvinout a po desítkách let štafetu k dopracování dostal současný spisovatelský talent Daniel Abraham, který románu dodal jakýsi moderní šmrnc. „Hon na lovce“ možná není třeskutě originální, daly by se najít pasáže k domyšlení a došperkování, přesto jde o poctivé, kvalitní řemeslo a v budoucnu si cestu s Ramonem Espejem ráda zopakuju. 80%
P.S.: Musím pochválit překlad i redakční práce, kniha dobře vypadá, dobře se četla a narazila jsem snad na jedinou zanedbatelnou chybičku.

hivar  | ***** 26.03.2015 08:37

Kniha vznikala pod rukami autorov takmer 30 rokov a som len rád, že ju nakoniec dokončili. Po počiatočnom zoznamovaní sa s postavami sa rozbehne kolotoč pátrania po Ramonovi. Hneď na začiatku nastane zvrat, ktorý čitateľa nenechá na pokoji až do konca. Výborná kniha, s prepracovanými postavami a dejom.

trudoš  | **** 29.05.2016 08:08

Hon na lovce začal vznikat v roce 1976 a do své finální podoby dospěl až v novém tisíciletí. Prošel rukama tří autorů, z nichž jeden každý je v žánru ikonou. Díky tomu příběh nese znaky jak tvorby let sedmdesátých, tak i moderní science fiction. Za akční podívanou se ukrývá nejedna metafora a překvapivé zvraty střídají neotřelé nápady.
Osobně jsem však přesvědčen, že by text mohl fungovat lépe na menším prostoru. Ústřední motiv je vynikající, o tom žádná, jenže množství rozprav mezi hlavními aktéry a rozumování hrdiny nad sebou samým, to vše je pro zápletku vlastně zbytečné. A to nezmiňuji popisy cizích krajin, ani zdlouhavé pátrání po kořisti. Ovšem v tomhle ohledu je znát, že se díla chopili profesionálové – přestože utrácejí slova na potkání, pořád je to ve vyrovnaném poměru vůči gradaci. Akorát mě trochu překvapila koncepce, kdy s tím nejzásadnějším vyrukují v polovině a pak už jen důstojně zakončují.
Takže i když nakonec nejde o majstrštyk, stále je v tom kus dobře napsané sci-fi.

Adhara  | **** 29.06.2016 10:11

Potýčky medzi sterilne pôsobiacou rasou a nedokonalým človekom pre fanúšikov sci-fi nie sú žiadnou novinkou. Do úplnej predvídateľnosti však kniha neskĺzne. Dej sa stáva dosť pútavým na to, aby nútil čitateľa dychtivo prevracať stránky. Dojem však kazí jedna logická chyba, na ktorej, žiaľ, toho stojí veľa: Ako je možné, že postava nespozná obraz samej seba zamlada? To nemala doma zrkadlo? Viac tu: http://www.adhara.sk/?page_id=2440

quinnet  | **** 11.02.2021 21:55

Genéza románu bola naozaj zaujímavá a bez prečítania dodatkov v závere knihe by som si netrúfal odhadnúť kto akú časť napísal. Ale myslím, že Gardner to nakoniec učesal do zaujímavej podoby. Námet síce v niektorých častiach pripomína iné klasické diela SF literatúry, ale celkovo je dej originálny. A ešte originálnejší je hlavný hrdina. O Besterovom Hviezdy, môj osud sa síce hovorí, že je to dielo s negatívnym hlavným hrdinom, ale oproti tomuto Mexičanovi je to len slabý čajíček. V chudobnom Mexiku majú šancu len tí najtvrdší a najpraktickejší chlapi a myslím, že toto sa autorom podarilo vystihnúť. Napokon sa aj snažili o dôveryhodný psychologický profil hlavnej postavy. Koniec sa mi vcelku páčil, všetko je otvorené a možno aj Ramon s trochou šťastia nájde spôsob ako zbohatnúť. Ešte ma zaujala poznámka, že román sa odohráva vo vesmíre, ktorý už Dozois použil v inom románe.