série: Mither Mages

originální název: The Lost Gate
originál vyšel: 2010

vydání: Laser-books (web) 2014

odkazy: 1x [ukázka], 6x [recenze]

snop  | ***1/2 16.06.2014 12:26

Predevsim je nutne poznamenat, ze jde o prvni dil trilogie. Coz cloveku dojde nekde kolem 2/3 knihy, kdy se furt vsechno jenom rozjizdi a nevypada to, ze by se chtelo taky neco uzavrit. Na druhou stranu, neco se uzavre, rekli bychom kapitola nebo tak. Danny je dalsi prototyp outsidera, ktery je ve skutecnosti vyjimecny. Nic zvlastniho, meli jsme to tu uz mnohokrat, navic je jenom trocha moralnich uvah, ktere ale od OSC zname taky. Zajimavym prvkem je maximalne to, ze Danny se do „skoly“ dostane az ke konci, do te doby se potuluje svetem a jeho partaci jsou starsi nez on. Cela linie se odehrava v „nasi“ Americe. A pak je tu druha linie, westillska. Klasicka fantasy, hrad, kral, kralovna, trochu Gormenghast. Taktez nic, co bychom jeste necetli. Nakonec se linie propoji, trochu krecovite, ale srozumitelne. Psychologie postav je srozumitelna, obcas se dockame nedodelku nebo nelogicnosti, ale v ramci zanru ok. Hlavnim plusem knihy tak zustava predesim jeji ctivost – cte se to jednim dechem, byt „fantasy“ linie je trochu mene citelna nez „nase“.

VivianaStellata  | **** 18.02.2015 11:24

Dobře, to, že jde o první díl trilogie, jsem netušila, když jsem začala číst. A popravdě by mi to asi došlo až na konci, protože jsem se začetla a rozjela tak, že jsem neměla čas přemýšlet. :) Postěžovala bych si na dle mého názoru trochu nevyvážené dvě příběhové linie. Ta westilská mě nejdřív dokonale zmátla, když se v knize objevila a pak mě sice bavila víc, než ta hlavní, pozemská, ale možná právě proto mi připadá, že dostala málo prostoru. Jinak neznám moc knih s hlavním hrdinou dítětem či puberťákem, které by mě dokázaly opravdu chytit… ale když se to povede, stojí to za to. Tady jsem chvílemi měla trochu divný pocit, zachraňoval to však fakt, že Danny není obyčejný kluk, takže se občas chová nebo vyjadřuje ne zrovna přiměřeně svému věku.