série: Žoldnéři fantasie
díl v sérii: 5

Kategorie: fantasy - antologie

originál vyšel: 2014

vydání: Straky na vrbě (web) 2014

VivianaStellata  | ***** 08.09.2014 13:45

Přečteno na jeden zátah ve vlaku Praha – Písek. I když se našlo pár kousků, které moji pozornost neudržely a musela jsem se k nim vracet až po těch záživnějších, tak pořád šlo o plnohodnotnou nálož čtiva. U tohoto ročníku je i pořadí povídek víceméně tak, jak bych je seřadila sama… a Požehnaná ves mě prostě dostala. Hostující povídka se taky povedla, i když, po odeznění euforie z příběhu, kterej šlape, nastala přece jen trochu kocovina z určitý schématičnosti, ale co už, četlo se mi fajn.

Svarec  | **** 02.01.2015 19:42

Lepší než trochu slabší minulý ročník. Pár průměrných kousků, u nichž moc nechápu, čím tak oslnily porotu, by se sice našlo (Viviana Stellata, Výstrková), ale ty zábavné povídky naštěstí drtivě prevažují. Přecijen většina z autorů už je docela vypsaná a od některých už bych si rád přečetl něco delšího (Žlebek, Mullerová). Jen mě trochu zklamala absence nějakého pěkného doslovu, jaké obvykle píšou Medek nebo Vrbenská :) Ten kratičkej referát od Žambocha je dost chabá útěcha. I když je mi jasné, že tentokrát jaksi nebylo o čem psát.

Vlask  | *** 20.02.2015 00:53

Jako téměř vždy se nedá věřit obálce. Osamělí válečníci se sice najdou, ale stejně tak i naprosto nesouvisející kousky, které nemají nic společného s bojem, maximálně tak osamělostí. Vždycky se tam nějak propasuje něco sice stylisticky možná dobře napsaného, ale nesouvisejícího s avizovaným obsahem (Podivuhodné dámy ve výloze Starých slečen, Požehnaná ves) nebo slabší kusy s nedokončenou či divnou pointou (Měděná cikáda,Ztráty a nálezy). Zbytek tam na druhou stranu celkem sedne (až na slabší Pohádku o bílém drakovi co se hodí do sbírky pohádek, ale ne sem), takže jako vždy smíšené pocity. Půlka fajn, ale pokaždé narazíte něco divného.