Kategorie: fantasy - urban fantasy

originální název: Proven Guilty
originál vyšel: 2006

vydání: Triton (web) 2014

odkazy: 1x [recenze], 1x [ukázka]

Vlask  | ***1/2 09.09.2014 20:13

I tentokrát dojde na originální nepřátele. Démon Lasciel pokračuje v přesvědčování a akce je jako vždy hektická. Jen ten hlavní arcilotr tentokrát chybí (nenalezen) a z knihy se stává vycpávkový díl lákající spíše na budoucí události (to se týká avizovaného učedníka i záporňáka). Když zvážím značně přímočarý styl vyšetřování a s tím spojenou jednoduchou zápletku i neukončenou odplatu zlu, tak nelze označit tento díl jinak než čtivý, ale v rámci série podprůměrný.

snop  | ***1/2 11.09.2014 13:44

Butcher uz nam zacina trochu zelenat (Greenovatet). Pomahame si tak, ze vytvarime nove prisery, gadgety atd. Skoda.

jethro.tull  | ***1/2 04.10.2014 21:13

Trochu moc ukecané a příliš roztříštěný děj. Tento díl opravdu nepatří k těm nejzdařilejším v rámci série. Ale něco mi říká, že další díl bude vtipnější a akčnější, jak jsme u Dresdena zvyklí.

tomts  | ***1/2 19.10.2014 16:12

Tentokráte poněkud více detektivní pátrání po fobofágovi, který na hororovém festivalu zhmotňuje postavy ze známých hororů. Do všeho je navíc zapleten nově objevený černokněžník, dcera rytíře Michaela a královna Mab. O něco méně akce o něco více pátrání a Harry coby zdatný čaroděj a (jako už tradičně) mizerný detektiv. Přesto se četlo velmi dobře, byť v celkovém kontextu série jde spíše o slabší průměr. Je znát, že si Butcher dělá prostor pro další dějovou linii, která se jeví zajímavě…

trudoš  | **** 18.08.2017 23:00

Ač mám opětovné výhrady ohledně zbytečné vaty, musím s povděkem kvitovat jednoduchost zápletky, která je pro sérii tentokrát až nezvyklá. Nastane problém, Harry odhalí příčinu, zachrání dívku v nesnázích a hotovo. Závěrečných sto stran je sice jen extrémně prodlouženou verzí epilogu, jenž mohl být vtěsnán do jednoho odstavce, ale budiž, Jim Butcher prostě rád mluví. Naštěstí nenudí a hlavně pobaví. Takže vpravdě příjemný díl. Naprosto nejlepší jsou pak scény na hororovém conu, kde začnou fanoušky vraždit filmová monstra. Jasně, tenhle motiv byl už použit úspěšně i jinde, ale autor se toho zhostil se zručností sobě vlastní. Trochu mi jen vadil táhnoucí se válečný konflikt mezi mágy a upíry, jenž byl rozehrán ve třetím díle a pořád stojí na místě. Navíc to do čarodějova života projednou nijak zásadně nezasáhne, což jen zvyšuje dojem, že o nic nejde. Ale zas je fajn, že si to Dresden po citové stránce konečně vyříkal s Murphyovou, i když jim to (přesně dle slov Thomase) nikdo nevěří.