Prstenec prozření

série: Blíženci

Kategorie: sci-fi - space opera

vydání: Brokilon (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

idle  | **** 18.02.2015 09:28

V prvním díle chystané trilogie se rozehrálo současně několik linií. Vědecká výprava objeví něco potenciálně zajímavého, ale než se o sebraná data stihne podělit, zamotá se do událostí, s kterými neměla původně nic společného. Na jiném místě jiní lidé zkoumají podivnou dvojici tvorů, kteří už ani nejsou lidé. Ti budou očividně důležití, i proto, že se podle nich jmenuje celá série. :) Nemůžu říct, že bych mezi postavami měla svého favorita, ale obě linie jsou dost zajímavé na to, abych dál sledovala, co z nich vyleze.

Vším se navíc proplétají kořínky nadcházejícího konfliktu mezi dvěma planetami, respektive návratu nedávné války. To byla část, která mě bavila míň, politické a mocenské střety mě obvykle moc nezajímají a ani tyhle si mě zrovna nezískaly. Někoho jiného ale třeba bavit budou.

Celkově palec nahoru a jsem ráda, že další díly vyjdou ještě letos, i když léto je v nedohlednu. :) 75 %

knedle  | **** 05.03.2015 11:25

Kdysi jsem si u čehosi (možná přímo tu na Legii) stěžoval, že u starých sci-fi mi docela dost vadí, že si autoři – snad cíleně vymýšlejí pouzitou „sci-fi“ terminologii, která mi (čtenáři) po XX letech přijde směšná, dětinská, násilná a ve finále dílo srážející.

A zde to mám zas – a není to desítky let staré dílo, ale absolutní novinka. Mraky termínů, které dokážu přečíst jen s velkým soustředěním a při dalším jejich výskytu už je automaticky nahrazuji nějakou lehčí zkomoleninou, abych se nemusel trápit. K tomuto mě napadá jedna otázka: jsou tyto termíny zcela vymyšlené nebo mají nějaký svůj předobraz v reálné vědě, byť i jen v teoretických statích? Tohle je to, co mi celou knihu vrtalo hlavou.

V knize jsem si nenašel žádnou cool postavu, na níž bych se těšil. Několikrát se mi i stalo, že začátkem nové kapitoly jsem vůbec netušil, zda jsem POV už potkal nebo nikoli.

Na druhou stranu velmi dobře rozdané karty a načrtnutá šachovnice hry, možná vzhledem k tomu, jak málo mám tento žánr načten. Na konci díla konečně začínáme trochu tušit o čem jsem to vlastně celou tu dobu četli a tak nás navnadí na další díl.

U mě dobrý, těším se na další díl (ačkoli mám pocit, že se opět budu ztrácet), jen tak dál.

PS: druhá veliká otázka – musí být ve všech (čet jsem jen Algor a tohle) space operách podivínský pilot samotář?

Vlask  | ***1/2 10.04.2015 17:57

Nadějná space opera, u které ovšem trvá půl knihy než se zorientujete kvůli velkému počtu postav. Naštěstí ne všechny vydrží do konce a celkem rychle začne být jasné o co komu jde. Problém je v tom, že pak hned následuje konec. Chtělo by to ne trilogii, ale jen dva díly. Těch 150 stran z druhého dílu by snad zlepšilo dojem useknuté knihy v polovině (jako kdybyste vzali lehce nadprůměrně tlustý román a vydali z něj jen první půlku, kde se popisují postavy a neděje se nic moc podstatného).

Gaarq  | **** 03.09.2015 18:57

rozsáhlá česká spejsopera není úplně běžná věc, navíc od velmi mladé autorky, která se už stačila na české scéně když ne etablovat, tak výrazně zviditelnit. je to docela hard, bez hlubšího přírodovědného vzdělání má čtenář docela nelehkou situaci proniknout do děje. tady bych si zakritizoval – líčení vzdálené budoucnosti bude vždycky problematické, často skřípe vnitřní logika (domyšlenost a provázanost fabulace), ale není to zlé. třeba takový asher to zvládá líp, klouže víc po povrchu a nezadává si. když už srovnávám, asher je akčnější (což nehodnotím jako horší nebo lepší), nováková sice buduje zápletku, ale je podstatně víc langsam. zatím se to čte dobře, je to zajímavé a uvidíme jak se to vyvrbí. zatím jsou to tři astry a jedna za odvahu.

Svarec  | **** 26.10.2015 11:33

Velmi dobré a klobouk dolů před autorkou (naprosto mě šokovalo, že je jen o dva roky starší než já!). Kniha opravdu není jednoduchá, obsahuje spoustu vědeckých termínů (které jsou většinou skutečné), je vidět, že autorka je hodně chytrá a psaní knihy předcházel rozsáhlý průzkum. Jinak i přes složitost je kniha velmi čtivá, střídá se několik dějových linií. Nejzábavnější je asi ta s trojicí vědců na útěku, protože je nejakčnější a nejdobrodružnější. Nicméně k dokonalosti tomu pořád něco chybí, především je místy až příliš těžké držet nit příběhu a několikrát se mi stalo, že jsem si při vystřídání dějových linií nevybavoval, co se v nich vlastně dělo naposled. Ale i tak se to čte dobře a na druhý díl jsem zvědavý.