Kategorie: fantasy - urban fantasy - detektivní - upíři

originální název: White Night
originál vyšel: 2007

vydání: Triton (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

Vlask  | **** 24.05.2015 01:08

Detektivně protektivní díl sestávající se z velké části z ochrany ohrožených osob a hledání vraha. To ovšem není tak jednoduché a spiknutími se to jen hemží. Akce tu moc není, ale závěrečná megabitka to docela slušně vynahrazuje. A dámy si určitě vychutnají odhalení nové práce Harryho bratra.

snop  | **** 01.06.2015 15:58

Povedený díl série, dokonce měl člověk i pocit, že čte detektivku.

jethro.tull  | **** 09.06.2015 21:38

Po předchozím méně povedeném dílu série se tato kniha čte jedním dechem. Je vtipná a napínavá až do konce. Výborně jsem se bavil, za což bych ohodnotil autora a knihu 85 %, kdyby to bylo možné.

trudoš  | ****1/2 13.10.2017 00:49

Lepší díl než ty předchozí, především pro ucelenější detektivní zápletku a bez zbytečných zmatků kolem v podobě vedlejších linií. Včetně té s válkou s upíry, což je ovšem trochu škoda, protože boj údajně stále zuří, ale z dosavadních románů to moc znát není. Jiné motivy se naopak sympaticky vyhrocují, nebo rovnou uzavírají, ať už jde o tu se stříbrnou mincí a padlým andělem, nebo ta s bývalou láskou, se kterou se Harry učil na čaroděje. Ale jinak klasický Dresden – chvílemi komický ve své rytířskosti vůči ženám, jindy správně chlapácký při střetu s nepravostmi všeho druhu. Hlavně děj drží tentokrát víc pohromadě než dříve a i finále se skutečně velkolepě podařilo. Přitom jsem myslel, že jízdu na skeletu tyranosaura rexe už nemůže nic překonat. A ačkoli Jim Butcher opět vyprávění natahuje kde může, čte se to i po deváté pořád skvěle. Co mě však docela iritovalo, bylo absurdní vyhýbání se odpovědím ohledně Thomase a jeho práce, protože jediný účel, který to má, je jeden vtípek v závěru.

Speedemon  | **1/2 20.09.2023 12:39

Tohle mě bohužel moc nebavilo. Nejzajímavější z celé knihy jsou dvě flashbackové kapitoly a epilog. Jinak je to překombinované a ukecané. Upíři z White Court (jak je to v češtině, Bílý dvůr?) jsou pro mě ti nejméně zajímaví nepřátelé. Rádi jednají ve skrytu a manipulují. Autor za to schovává různé dějové kotrmelce. Navíc linka s Lasciel je tu podivně ukončená (čemuž nevěřím) a postrádá to za mě trochu smysl. Doufám, že si autor příště vybere lepší kartu :)