kniha patří do světa: Polity Universe

Kategorie: space opera - hard sci-fi

originální název: The Technician
originál vyšel: 2010

vydání: Polaris (web) 2015

gokudo  | ****1/2 22.06.2015 23:26

Velmi spokojen, ale doporucuji precist Hranici Radu pred Technikem, aby se ctenar dostal tak receno vice do obrazu. Planeta Masada, je vyborny cil pro moji pristi dovolenou a Zvatlokaci spolu s Kapuciny dostanou muj volebni listek!

biafra  | ****1/2 07.07.2015 07:55

Zdá se mi, že v Technikovi Asher opouští žánr akční střílečky a vrací se k tomu, co ho proslavilo, tj. ke Stahovači. Opět tu máme bizarní flóru a faunu (podle mě je ovšem nutné znát její popis ze série o Cormacovi), tajemné a nebezpečné organismy, cizí civilizaci a spletitou síť plánů, intrik, úkladů a tajemných záměrů, s tím že tentokrát vládnoucí UI některé věci poněkud nedomyslí. Děj plyne pomaleji, než je u Ashera zvykem, ale zachovává si napětí a momenty překvapení. Zpomalení děje ovšem také ukazuje Asherovu slabinu – nedokáže dost dobře prokreslit postavy, nedává jim věrohodný psychologický rozměr. V jeho akčních věcech to nevadí, tady už jde poznat, že postavy jsou poněkud ploché a reprezentují spíš nějaké typy než individua. Ale tím knížku nechci shodit. Je to fantatistické vědeckofantastické čtení; v žánru space opera určitě špička.

quinnet  | ****1/2 06.08.2015 12:21

Rozhodne nadpriemerný román zo sveta Polity. Autor sa drží klasickej schémy, kde na začiatku kapitol prostredníctvom úryvkov z rôznych budúcich enyklopédií objasňuje dôležité pojmy, ktoré by ste mali poznať, aby ste orientovali v danom vesmíre. Dej je menej akčný ako je zvykom, to ale neznamená, že budete o napínavé momenty ukrátení. Trochu by som knihe vyčítal, že mnohé veci sú vysvetľované príliš polopatisticky a postavy sú pomerne zle charakterizované. Ale zábavnosť a pocit údivu tu funguje na 100 percent a to je to, čo od N. Ashera očakávame.

furunkl  | ***** 25.08.2017 10:05

Další Asherovo mistrovské dílo. Příběh se klene přes dva miliony let. I po této stěží představitelné době, dokáží vyhynulé civilizace ovlivnit a ohrozit lidstvo. Vyprávění je strhující a k dokonalému vychutnání je třeba přečíst sérii s agentem Cormacem.