Hvězdoměnci

série: Blíženci

Kategorie: sci-fi - space opera

vydání: Brokilon (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

Vlask  | **1/2 29.07.2015 22:59

V druhém dílu započatá mírně sestupná tendence šlápla pořádně na plyn a proměnila třetí díl (spíše část) v rozbředlou nic moc epizodu. Jednička měla podobu napínavé techno bitky tajných agentů. Dvojka byla o vesmírných bitvách. Trojka je o tom, jak to celé divně uzavřít a neunudit se u toho k smrti. Akce nula nula nic a veškeré snažení všech postav vyjde nakonec vniveč. Vůbec nikomu nic nevyjde, což je sice možná realistický závěr ze života, ale čtenáře to moc nepotěší, stejně jako absence napínavého děje.

Gaarq  | ** 22.09.2015 22:03

poslední část příběhu z vesmíru julie novákové je pro mě dosti zklamáním. spousta bohů ze stroje, absence vnitřní logiky a místy dosti neuvěřitelný příběh. místo pořádného vyvrcholení relativně slušně budovaného příběhu je to spíš zhroucení do sebe, pod tíhou mnoha linií a nápadů, které se neunesly. pořád je to docela dobře napsané a čte se to skoro samo, ale ke konci jsem byl již notně rozladěn. autorčina vize vyústění příběhu mě nezaujala ani trochu a nedomyšlenost světa mě často až rozčilovala (např. mozkový implantát, který zvládne to, co julie popisuje, by musel hravě zvládnout i čtení mikrovýrazů a tudíž celá maškaráda s proměnou celeste h. byla značně nedůvěryhodná).

knedle  | **** 09.10.2015 12:30

Divné; první pocit po dočtení byl, že se mi to líbilo ze všech dílů nejvíc. A po přečtení místních komentářů si uvědomuji, že maj pravdu – čím to?

Asi tuším – těch příčin je víc: už je konečně konec – předchozí díly zaujaly tak, že jsem chtěl vědět jak to dopadne. Konec mě překvapil a to se počítá (ačkoli je vlastně šílenej). Celou knihu jsem se konečně neztrácel kdo je kdo – byl jsem nabiflovaný z minulých dílů navzdory těm hromadám postav.

Ale pro příště snad menší svět/vesmír, který by většinu daných výtek (snad) odstranil.

Svarec  | **1/2 29.10.2015 21:37

Kniha se čte velmi lehce, lépe než předcházející dva díly. Všechno je v plném proudu, člověk už se neztrácí v postavách, válečná pasáž cca v polovině je výborná. Že bych ale byl spokojen se říci nedá. Především zamrzí totální nevyužití mých nejoblíbenějších postav Tilde, Lennoxe a Arthura, kteří se v knize vyskytují doslova na pár stranách, zatímco mnoho dalších nudných a nezajímavých postav dostává mnohem více prostoru. Musím také souhlasit s předchozími komentáři, autorka složitý příběh totálně nezvládla a místo aby všechny dějové linie ke konci umně propletla a smysluplně uzavřela, tak většina v podstatě vyšumí do ztracena (aniž by se v nich stalo něco podstatného) a vše nakonec rozhodne dost neobratný „bůh ze stroje“. Navíc prostě nesnáším špatné konce, vždy mám potom pocit, že jsem vše četl vlastně zbytečně. Celkově mám z celé trilogie dost rozpačité pocity. Nebylo to špatné, většinu času jsem se nenudil, přesto mi zůstala na jazyku pachuť, že z toho šlo vytěžit mnohem více. Ambiciózní projekt, kde bohužel zůstalo jen u těch ambicí…

op_1  | **** 17.12.2015 06:28

Dobré to bylo celé. Myslím, že výtky v ostatních komentářích jsou lehce přehnané.

idle  | *** 16.03.2016 15:45

Stejně jako předchozí díl je i tenhle bohužel nevyrovnaný. Čím dál jasněji se pro mě vyprávění rozdělilo na větve vědecké, které mě bavily, a větve vojensko-politické, které jsem přijímala bez většího zájmu. Ani závěr to moc nenapravil, působil rozdrobeně a tím pádem víc do ztracena, než by odpovídalo tomu, co se odehrálo.

Pořád tam bylo dost zajímavých pasáží na to, abych udělila tři hvězdy, ale škoda, chvílemi to vypadalo i na víc.