Kategorie: sci-fi - space opera - kolonizace vesmíru

originální název: Cibola Burn
originál vyšel: 2014

vydání: Triton (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

biafra  | **1/2 20.10.2015 11:32

Byl jsem zklamán. Četba mě nudila, chvílemi jsem se musel nutit do dalšího čtení, chvílemi jsem přeskakoval odstavce. V zásadě je to příběh party lidí, kteří si nerozumí, na planetě, které nerozumí. To už bylo popsáno tisíckrát a lépe. Ženská dějová linie opět nejslabší. Připadá mi, že autoři neumějí psát ženské postavy. Celé to působí jen jako nějaká výplň mezi dosavadními díly a dalšími díly, kde se snad opět něco stane. Oceňuji stylistickou úroveň překladu.

Vlask  | *** 27.01.2016 23:05

Čte se to stále ještě poměrně dobře, ale dochází nám invence a akce zmizela zcela. Z žánru vesmírné zombíkárny a následně space opery jsme se dostali k objevování nových planet. Záporňáky tu hrají lidé s velmi omezenými prostředky a proto to není žádná sláva. Když k tomu přidáte pomalý rozjezd, banální sociální problémy a místy těžce stupidní ne/logiku (zničení posledního raketoplánu, evakuace lodi přes komoru, když mají vlastní raketoplány atd.), tak z toho ta kniha oproti prvním dvou dílům nevychází zrovna lichotivě.

Madam Brbla  | **** 28.10.2016 12:38

Série „Expanze“ vykazuje lehce sestupný trend, prvnímu dílu se stále žádný z následujících nevyrovnal, přesto čtyřku nepovažuji za zklamání. Měla jsem chuť na čistokrevnou sci-fi a přesně to jsem dostala: kolonizování neznámé planety a s tím související problémy, umocněné lidskou malicherností a korporátními zájmy, nechybí cizí technologie, boj o život s přírodními živly, k tomu vesmírné přestřelky, zkrátka obvyklý bordel, do kterého byl coby vyjednavač vržen James Holden a jeho posádka. Situace je proměnlivá a udržuje čtenáře (tedy přinejmenším mě) v zájmu, co se bude dít na dalších stránkách. Můžu mít výhrady k chování a motivaci některých postav (fanatický šéf bezpečnosti Murtry je zářným příkladem), ta občasná dětinská zuřivost koliduje s logikou, navíc mě neuspokojilo finále… Nic to však nemění na faktu, že jsem se při čtení většinu času dobře bavila, představivost jela na plné pecky a odváděla mě od všedních starostí. Zdejších 75% je z mého hlediska odpovídajícím hodnocením knihy a zatím necítím potřebu s touto sérií praštit.