Všechno špatně aneb Vládni Británie!

originální název: Harm's Way
originál vyšel: 1993

vydání: Laser-books (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 8x [recenze]

snop  | **** 21.11.2015 20:34

Velmi zajímavá kniha. Především svým světem: hodně připomíná Runeround, kdyby byl tento zasazen někam do 19. století. Takže lodě létající vesmírem na éterických proudech, možnost dýchat v podstatě kdekoli, atd. Co se týče příběhu, je spíše opulentní než silný. Sledujeme mladou dívku, která hledá své pravé rodiče. A najde. A taky najde lásku. A taky přestane být mladou dívkou a stane se mladou ženou. Trochu si bohužel myslím, že fantasknost světa a snaha o jeho popsání autora poněkud rozptýlily, takže nedokázal příběh pořádně sevřít, využít všech naznačených motivů a správně ho vygradovat. Ale i tak se to dobře čte, byť tedy spíše jako kniha dobrodružství (v tomto je spojitost s Medkem ještě větší) než jako román.

Co ovšem naprosto nechápu, je ten název. Tedy já nechápu ani ten anglický (v nebezpečí? tedy lépe: nebezpečná cesta?), nicméně ten český je naprosto mimo. O Británii, natož její vládě, není v knize v zásadě nic (a ani o stejnojmenné písni), a „všechno špatně“ také není. Možná mi nedochází nějaká hříčka, ale prostě tento název evokuje, alespoň mé osobě, nějaké humory, a ty v knize vůbec nejsou.

jirikk  | **** 03.01.2016 15:22

Ve své podstatě přímočarý dobrodružný příběh zasazený do zajímavého světa, ovšem obalený do spousty zákrutů a kudrlinek. Těch novovlných ozdůbek na mě bylo místy trochu moc, snad proto jsem se knihou prokousával vzhledem k rozsahu až nečekaně dlouho. Nicméně i tak konstatuji opatrnou spokojenost, Greenlanda je třeba ocenit zejména za nedostatek podbízivosti a nekompromisnost, se kterou svou story vypráví.