Urbo Kune

Miloš Urban

Urbo Kune

Paralelní román

vydání: Argo (web) 2015

jirikk  | ***1/2 09.01.2016 00:33

Po výborném (Praga piccola) a dost slušném (Přišla z moře) románu tentokrát Urban padá spíše směrem k průměru. Myšlenka futuristického města, vybudovaného ve zbraslavském lomu, je jistě zajímavá a celý příběh, zasazený do lehce alternativní budoucnosti, se slibně rozjíždí. Bohužel při tom i zůstane, napětí první půle románu se postupně rozplyne a zůstane po něm jen prázdno. Autor sice knihu tentokrát nepřizabil zběsile akčním finále (jako třeba Arcanus boletus), místo něj ovšem nedokázal nabídnout nic, co by alespoň vzdáleně připomínalo trochu překvapivou pointu. Škoda poněkud promarněné šance, typický urbanovský hrdina Mikuláš Jelen měl v sobě větší potenciál.

avatar2  | ***1/2 19.08.2016 15:04

Zajímavě nahozené téma, dobrý rozjezd i začátek zápletky a pak takové vyšumění do nikam. Škoda, jako by autor měl v hlavě jen námět, doufal, že během psaní se to nějak samo rozvine a ono ne. Není to vyloženě špatná kniha, jen taková velmi průměrná.

jethro.tull  | *** 20.10.2016 14:48

Naprosto souhlasím s předchozími komentáři (jirikk a avatar2) ohledně nijakého závěru a chybějící pointy. Nějaké vyvrcholení příběhu se nekoná. Přitom ze začátku se příběh sice pomalu, ale slibně rozvíjí, i když čtenář musí být nutně napřed před vysokoškolsky vzdělanými hlavními postavami. Těm to všechno dochází na můj vkus pomalu. Zajímavý je i nápad se samotným městem Urbo Kune. Také jsem se pobavil u některých jmen či narážek na jiná (ať už autorova či cizí) díla.(Dále může komentář obsahovat SPOILER.) Úplně mě odrovnalo, když se hlavní aktéři z paralelních světů konečně sejdou a řeší se nakonec (nudně a zbytečně) politická situace v jednom ze světů. To na mě působilo značně nevěrohodně, navíc to jsou jen takové plky o politice, děj to nikam neposouvá. V tomto místě román ztratil i to pomalé tempo, které měl, a dále až do konce už děj stagnuje. Na závěr pak autor nezúčastněně dovypráví zbytek příběhu a je konec. Škoda zajímavých nápadů od autora, který už mnohokrát potvrdil, že psát umí!