série: Světlonoš

originální název: The Broken Eye
originál vyšel: 2014

vydání: Fantom Print (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

snop  | ***1/2 10.11.2015 09:09

I zde cliffhanger na konci knihy. Jinak zásadně pomalejší díl, akce se najde, ale je spíše komorní, ne válečná. Pozornost se zcela stahuje z barevného prince a arcimága Guila (první má jen pár kapitol, druhý tak desetinu knihy) a přesouvá se na Kipa (arcimaguv bastard), Karris (arcimagova partnerka) a Tiu (propustena otrokyne a cerna strazkyne, pritelkyne Kipa). A samozřejmě na politiku. Valka je jen ramcem, tlaci, ale je kdesi na hranicich, nikoli nam na ocich. Vzrůstající důraz dostává také mytologie a otázka, kdo nebo co je to vlastně ten Světlonoš (modří už vědí). Četlo se to velmi dobře, dokonce ani nevadilo, že se střídají postavy. Co to kazí je jednak malý výskyt arcimága Guila, jehož sarkasmus hodně pozvedal minulé díly (teď navíc prochází existenciální krizí), jednak naopak obtížení knihy rádobyfilosofickými motivy (autor sám v poděkování zmiňuje Aristotela, ale teda…).

Jinak tedy není od věci poznamenat, že název „Broken Eye“ naráží na v knize důležitý „Řád zlomeného oka“, ne na jakési nespecifické oko temnoty.

Vlask  | ***1/2 05.12.2015 14:26

Politika, politika, politika. Nic kromě politiky a spolu s ní nezbytných podrazů tu není. Bývalý arcimág má poměrně hutně zastoupenou boční linii, ale opět jde z průseru do ještě většího a ve výsledku nehraje žádnou důležitou roli. Vše se točí kolem podrazů v hlavním městě, přičemž akce se téměř nekoná. Autor i přes nedostatek akce dokáže udržet čtenářovu pozornost, ale mohl vynechat časté nepříliš povedené pokusy o doplnění mytologie. Na konci oceníte nečekaná odhalení ohledně motivace některých postav, ale stále to nenahradí mírné zklamání při porovnání s předchozím dílem plným bitev a magických soubojů.