Propast času

série: Propast času

Kategorie: sci-fi - postkatastrofická - cestování časem

vydání: Knižní klub (web) 2015

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

SONP  | **1/2 17.01.2016 10:14

Už ze samé podstaty byla tato kniha tak trochu předurčena k tomu, aby to se mnou měla těžké. Mám totiž vždy potíž s knihami psanými muži, jejichž hrdinkou je žena. Navíc značnou část knihy tvoří popisy bojů a ani to není můj šálek kávy. Z hlavních mužských hrdinů testosteron opravdu stříká proudem, ať je to mužný římský velitel nebo nevybrkovaný mladík z daleké budoucnosti, a romantiky a erotiky taky není zrovna málo. Občas jsem si připadal, jako bych četl nějakou červenou knihovnu (a to jsem chtěl vážně knihu odložit), vzápětí mne ale z této iluze vyvedl další popis válečné vřavy mezi nacistickým tankem Tiger, rakousko-uherskými husary z 18. století, římskými legiemi a bojovým robotem z 25. století (trochu zběsilé, ale číst se to kupodivu dalo). Přes to všechno jsem dílko řádně dočetl a musím říct, že pasáže se starými Římany byly opravdu strhující a dobře napsané – je vidět, že starý Řím má autor v malíku a možná jeho čistě historické romány by se mi líbily více než tento jeho trochu za vlasy přitažený výlet do říše fantastiky.Zdejší fantastický prvek mne nevzal za srdce ani originalitou ani provedením. Ale na druhou stranu jako scifi debut, proč ne? 50%

C3PO  | ***** 26.01.2016 14:55

Velké překvapení. Neznámý autor, vynikající vyzrálá kniha. Pro mě osobně možná dokonce jedna z nejlepších za poslední rok. Anotace zní dost divoce, ale je to přehledně napsané, má to logiku a skvělé postavy, vybroušenou akci, a hlavně to jede kupředu a neztrácí to tah do poslední stránky! Dokonce to má smysluplné rozuzlení a slibný náznak na pokračování. Bureše od teď začnu sledovat.

trudoš  | ***1/2 05.09.2016 04:46

Rozjezd výborný, žádné vysvětlovačky a jde se rovnou na věc, kdy se hrdinové musejí vyrovnat s realitou promíchaných časů. Pak se začne rozvířený děj usazovat, aby od druhé poloviny úplně rezignoval na nějakou inovaci. Hráči se prostě střetnou a hotovo. Jenže co šlo předtím shrnout do jedné kapitoly, teď zabírá půl románu, aniž by se však zvedla laťka nápaditosti. Přitom potenciál je obrovský a člověk i čeká nějakou pořádnou show, v rámci toho, kolik mu bylo popředstavováno postav. Navíc pravdou je, že si Roman Bureš spoustu věcí ulehčuje, když sem tam popostrčí události potřebným směrem, nehledě na ignorování technických a sociologických zákonitostí. Jinak ovšem povedená jízda apokalyptickým světem, kde znenadání proti sobě stojí nacistický tankový prapor, rakousko-uherští husaři, římská legie a tlupa neandrtálců. Kdyby se autor držel čistě konfliktní stránky věci, ocenil bych to ale rozhodně víc, než průhlednou romantickou linku a drobet naivní vyústění, u nichž to nakonec skončilo.