série: Jiskra v popelu

Kategorie: fantasy - dospívající

originální název: An Ember in the Ashes
originál vyšel: 2015

vydání: Host (web) 2016

trudoš  | ***1/2 05.03.2016 23:36

V atraktivních fantasy kulisách rozehrává Sabaa Tahirová napínavé dobrodružství se schématem moderní dystopie pro mládež. Boj proti uzurpátorskému Impériu je tak plný intrik, brutality a fatálních rozhodnutí, stejně jako statečnosti, lásky a šlechetných činů. Oceňuji, že se zápletka snaží vyvarovat očekávaným klišé a i když do nich občas šlápne, dokáže stále upoutat pozornost natolik, aby člověka zajímalo jak to bude dál. Ale je fakt, že rozestavění figur hodně napovídá, jak se co pokazí a kam to bude směřovat.
Problém s touhle knihou u mě spočívá v jediném – pod nablýskanými kulisami se skrývají nesmyslné souvislosti, které autorka přehlíží s princeznovskou nonšalancí. Povstalci si v průběhu půl století nejsou schopni sehnat nákresy nepřátelských zbraní? Hrdinka stráví čtrnáct let mezi nejdrsnějšími válečníky a pak zjihne při pohledu na mládence do půl těla? Pro někoho detaily, pro jiné neodpustitelné hříchy. Záleží na vás, kde jste ochotni ulevit pro krásu dramatu.

Vlask  | **** 08.03.2016 00:08

Umně schovaná teen fantasy pod vrstvou příjemně (pro čtenáře) realistických reálií starověkého života v podobě otroctví, nemilosrdného výcviku a intrik šlechty. Hlavním postavám se samozřejmě nic fatálního kromě lásky přihodit nemůže, ale ostatní autorka vůbec nešetří. Navíc je to velmi čtivé, takže jediné co zamrzí jsou občasné nepravděpodobné události (např. výbuchy bez obětí).

Doubravka  | *1/2 10.10.2016 14:26

Ukázková YA fantasy obsahující většinu žádaných ingrediencí: mladí protagonisté, svět utlačovaných a utlačovatelů, milostné zmatky a vzplanutí, boj proti ohavnému zlu a tak.

Lokina  | ***** 19.03.2017 20:06