Mel Odom

Lovci temného moře

originální název: Hunters of the Dark Sea
originál vyšel: 2003

vydání: Polaris (web) 2004

cvok  | ** 12.12.2006 20:02

Očekával sem napínavou knihu o velrybářích, kteří honí obři chobotnici, soudě dle obrázku na přebalu knihy, můžu říct jen jediné ------ spletl sem se. Příběh začíná lovem velryby, jak se záhy dovíte několikrát opakovaně tak slaná voda štípe v očích, pro mě to byla zásadní informace neboť u moře sem nikdy nebyl a to sem opravdu nevěděl. Samotný příběh nás zavádí na velrybářskou loď, kde vládne tyranský kapitán a hlavní hrdina se rozhoduje zda vest vzpouru či ne, je to dilema neboť byl bývalý pirát, a to se špatně rozhoduje, načež se setkají s onou pirátskou lodí s které unikl takže je příběh protkán milostnými střípky minulosti hlavního hrdiny, a touhou kapitána pirátské lodi hlavního hrdinu zabít, navíc je to na pozadí války takže dojde na námořní bitvu s nepřátelskou lodí a do toho se připlete nadšený vědec, který pátrá po oné příšeře co potápí lodě. Takže až se lodičky rozstřílejí, objeví se velryba co má v sobě mimozemskou formu života a hlavnímu hrdinovi nezbyde nic jiného než toho šméjda z vesmíru zabít, i když je skoro mrtvý a na pokraji svých sil, no a až všechny pobije tak jak jinak, kniha končí romantikou neboť vědec má sličnou asistentku v podobě dcerušky, která touží jak jinak než po sexu a ským jiným než s hrdinou, no je to taková mišmaš všeho dokupy, pokud se rozhodujete podle přebalu budete zklamáni, pokud se rozhodujete podle komentáře na přebalu knihy, budete zklamáni neboť komentář psal někdo kdo zřejmně knihu nečetl, kdyby to byl příběh o námořnicích něco jako Ostrov pokladů nebo Moby Dick tak bych to vcelku skousl, ale závěrečný souboj s mimozemšťanem který vykřikuje hlavní hrdino zemřeš to bylo i na mně moc, nevím co chtěl autor vlastně napsat, sci-fi nebo dobrodružný kdoví….. tuhle knihu mohu jen vřele doporučit, sem tam je dobré přečíst si nějakou hovadinku ať si pak vážíme daleko lepších knih, neboť jak se říká papír snese vše.

tartan  | *** 28.01.2011 22:45

Štipka sci-fi, kúsok hororu, dávka napätia, závan romantiky, slaná chuť mora a inteligentná mimozemská príšera cudzopasiaca vo veľrybe, a to všetko v 19.stor. – no proste dokonalý miš-maš, ale napodiv, bolo to celkom fajn.

trudoš  | **** 01.01.2016 03:50

Velrybářské řemeslo není žádná legrace. To věděl i Herman Melville, který nám o tom dosti podrobně vyprávěl ve svém opus magnum. Co se však v Bílé velrybě nedočtete je fakt, že námořníkům nehrozí nebezpečí jen od vodních tvorů…
Lovci temného moře jsou především nefalšovaným dobrodružným románem, jenž nepostrádá statečné hrdiny, podlé padouchy, obludné monstrum a samozřejmě dívku v nesnázích. Děj, ač má pomalejší začátek, nenápadně omotává čtenáře svými chapadly a stahuje do hlubin zápletky. Tedy ne, že by ta byla nějak náročná. Každá postava má jasně stanovenou roli a Mel Odom se příliš nesnaží překvapit režií. Spíš naopak zaskočí jeho netečnost k atraktivnímu motivu vetřelce z kosmu. Místo očekávaného souboje s obludou je většina knihy zaplněna popisem „běžného“ denního chleba velrybářů – boj s piráty, boj s korzáry, boj s vojáky atd. Jestli tedy máte rádi šestákové krváky, bude pro vás román pohlazením na duši, ovšem hledáte-li intelektuální hříčku, budete určitě nemile překvapeni.