Kategorie: urban fantasy

originální název: Apocalypse Now Now
originál vyšel: 08/07/2013

vydání: Plus (Albatros Media) (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

trudoš  | ***1/2 25.03.2018 21:24

„Magie je sado-maso bez bezpečnýho slova. Jestli chceš změnit tu umíněnou, agresivní svini fyziku, musíš ji praštit do ksichtu, strčit jí bradavky do svěráku a utahovat, dokud nesplní tvoje požadavky.“
Záměr bořit zaběhnutá klišé a nekorektně drsný humor, to jsou průvodní znaky románu, kterým se Charlie Human pokusil rozvířit klidné vody moderní urban fantasy. Všechno to cool vyjadřování však na mě působilo lehce podbízivě, o to víc, že se tříští základní podstata. Jakoby si autor nedokázal vybrat, jestli píše sžíravou kritiku nebo bláznivou komedii, a nakonec zůstal nešikovně mezi obojím. To, co mu funguje v jedné rovině, přestává v té druhé a naopak. Přitom o chytré postřehy není nouze, stejně jako o originální bizarnosti. A i když hrdinové nejsou chrabří rytíři na bílých koních, je jejich morální kodex mnohem lidštější než u leckterého udatného reka, který bojuje za oduševnělé pojmy. Mít výsledek propracovanější zápletku a méně odbyté finále, určitě by se mi hodnotilo sebejistěji.

Methat  | ** 14.10.2021 15:07

Apokalypsa na počkání je zvláštny mix, ktorý sa počas knihy niekoľkokrát premieša a premení. Pri prvých 100 stranách to bude obyčajný stredoškolský príbeh o nadvláde gangov a pri ďalších 100 stranách sa pridajú konečne aj nejaké fantasy prvky a všetko začne byť divné až absurdné. A vtedy mi príbeh prestával dávať zmysel a akosi mi bolo jedno, ako sa to celé skončí. Akciu alebo viac dynamické scény autor moc nevedel napísať a prišli mi amatérske. Existuje aj druhý diel, ten našťastie u nás nevydali, aj tak by som si ho nekúpil.