Kategorie: fantasy - postkatastrofická

originální název: The Vagrant
originál vyšel: 2015

vydání: Host (web) 2016

odkazy: 1x [ukázka], 7x [recenze]

snop  | **1/2 28.08.2016 03:10

Není to postkatastrofická scifi. Leda by před katastrofou svět řídili andělé, a katastrofa byla vpád démonů. Čte se to celkem dobře, ale je to vlastně hrozně divné – takové mýticky patetické. Vlastně je to oslava lidství, vůči všem ideologiím. Ale popravdě, čekal jsem trochu víc než jen obrazy spojené výše uvedenou ideou.

Vlask  | **1/2 11.02.2018 20:33

Prapodivné postapo. Technicky založený svět je zničen invazí démonů a němá hlavní postava se snaží dostat na kontinent chráněný andělskými? silami. Svět je zde nádherně ponurý, nakažení i nenakažení lidé realisticky vykreslení v boji o život a démoni si s nikým neberou servítky. Potud dobré. Bohužel pak to do pracek dostala asi nějaká příznivkyně mimibazaru a naservírovala do příběhu snahu chránit a starat se o batole. Do toho tu máme ještě nezničitelnou kozu marně se snažící zaplnit místo sympatického zvířatka. Místy je ta kojenecká část tak hrozná, že jsem byl rád za hrdinovo mlčení, protože jinak by už dělal ťuťu ňuňu a uprostřed pustiny zpíval ukolébavky. To by už pak opravdu bylo k nevydržení. Další menší chybičkou je ignorace jídla. Ač cestují údajně skoro stále přes různé pustiny, tak téměř vždy mají co jíst a pít (nemluvě o přebalovacím materiálu).

trudoš  | *** 23.04.2018 23:40

Tak dlouho Andělští rytíři podceňovali síly démonů, až se ten největší z nich utrhl. Válečníci, kteří přežili zničující nájezd, se pak ukryli na dalekém severu, kde si však spíš lížou rány, než že by chystali nějakou ofenzívu. A tak prastará temnota zaplavila svět a lidé se museli naučit žít pod jhem stvoření pekelných…
Román Petera Newmana je první z plánovaného triptychu, který má zachytit finální střet dobra a zla v kulisách postapokalyptického světa. Po vzoru japonské klasiky Lone Wolf & Cub i on vložil osud malého nemluvněte na bedra mlčenlivého zabijáka (o kozlu nemluvě), který má trochu problém hrát si na klaďase. A právě to je alfou i omegou příběhu, protože zkuste nemilovat hrdinu, který chce dělat správná rozhodnutí, ale svět nočních můr morálním hodnotám moc nepřeje. Slabinou vyprávění jsou však exteriéry. Autor kombinuje techniku s fantastikou, aniž by přesně vymezil pravidla hry, díky čemuž přes ohromující nápady může člověku chvilku trvat, než do základní osnovy pronikne.