Mariňáci

Tato kniha je částí i jiných knih: Mariňáci*

Kategorie: sci-fi - akční - military

vydání: Straky na vrbě (web) 2000; Straky na vrbě (web) 2001; Straky na vrbě (web) 2003

odkazy: 9x [recenze]

archon  | ***** 20.01.2006 22:53

Absolutně nejlepší military sci-fi. Díky tomu že je autor Čech, tak se nic neztrácí překladem. Přínosem je i anonymita vojáků,tím pádem člověk neví kdo všechno přežije. Fakt super kniha, vřele doporučuji

cvok  | ***** 25.01.2006 13:09

Kdysi sem tuhle knihu koupil v antikvariátě zcela náhodně, aniž bych věděl o čem je a byl to asi nejlepší kup jaký sem mohl udělat, tato kniha je jedna s nejlepších sci-fi co sem kdy čet jak po dějové strance tak hloubkou příběhu a propracovaností detailů. Mnohé recenze co jsem na tuhle knihu čet uvádějí přílišnou podobu s vetřelci2 jak jmény postav tak podobností příběhu, nevím podobnost jmen mi byla nápadná ale že by byla na škodu musíte posoudit sami mě osobně nevadila a příběh vetřelci je můj oblíbeny film, ale spíš mně to táhne k jedničce než ostatním dílům takže i když si kniha a film jsou v mnohém podobné, pro mě to bylo strhující čtení jež neovlivnila žádna recenze, takže ji mohu jen vřele doporučit posouzení zda mám pravdu či ne záleží jen na vás.

Gotrek  | ***** 25.01.2006 14:14

To, že Robert Fabian je Čech jsem sice nevěděl, ale na kvalitě této SUPER knihy to vůbec neubralo. Četl jsem Mariňáky aniž bych věděl o nějáké recenzi (pouze z doporučení cvoka – tímto jej zdravím;-)) a asi jsem dobře udělal. Btw: když Mariňáky přečetla moje mamina za jeden den aniž by se odtrhla… tak to už je co říct, že tato kniha nemá obdoby;-) Ale to je můj dojem. Asi si ji přečtu potřetí… S pozdravem Gotrek syn Gurniho

milav  | ***** 18.02.2006 10:55

Kdysi jsem Mariňáky koupil náhodou, protože jsem neměl co číst – a dodnes jsem hrozně rád, že jsem to udělal. Absolutně nejlepší vojenská scifi, četl jsem jí už několikrát a stále se těším až ji otevřu znovu. Doporučuji!

knedle  | **** 15.08.2006 17:27

Kniha padla o dovolene – asi za 2 dny (nejsem zadny rychloctenar). V konecnem dusledku vsak byla pro mne zklamani: do 40% jsem stale cekal na prvni akci a tesil se, jak se marinaci budou neznameho utocnika zacinat bat – ovsem po prvni akci prislo vyzrazeni onoho bubaka a tak dalsi forma vypravneni byla ve stylu cekani na bitvu – bitva – cekani na bitvu… Napeti bohuzel nikde. Jedine pozitivum bylo, ze clovek opravdu netusi, kdo prezije a tak vas to nuti cist dal a dal. Jo a je to moje prvni military scifi, takze nemam s cim srovnavat – mozna v budoucnu prehodnotim.

shpina  | ***** 07.01.2007 18:24

JežišiKurvaKriste co mi to provádíš. Co sem ti to k sakru proved, žes mi přihrál k přečtení tuhle knížku. To nevíš, že musim taky chodit do práce? btw charaktery mi nepřišli anonymní, kyždý má svůj vlastní příběh a své místo v příběhu ostatních. Jen je všem vyhrazena stejná pozornost – tento prvek skvěle zvyšuje napětí. Výborný jsou taky „vypatlaný“ mariňácký hlášky.

Gwin  | ***** 06.08.2007 16:52

Velice kvalitní military sci-fi. Občas je předem jasné, kam se bude děj ubírat, ale na kvalitě to vůbec neubírá.

Je zde vidět i jistá podobnost s Dunou Franka Herberta a Vetřelci.

KajaSan  | ***** 11.08.2008 14:35

výborná knížka…už jsem ji četl několikrát, nyní koluje po rodině.

Majkl  | ****1/2 28.12.2008 13:21

Dočítal som ďalšiu military scifi. Nenašiel som tu objavné myšlienky, originálne nápady ako u iných scifi, no som spokojný. Military SF má svoje kúzlo. Fabian sa dokonale vyzná v technike čo dokazuje skvelá pasáž vysvetľujúca funkcie pušky (ako z náučnej knihy). Štýl je veľmi dobrý, postavám by však patrilo väčšie prekreslenie. V tom množstve sa často strácajú a prekrývajú, čím sa nedostavilo čitateľské vzdychanie nad osudmi hrdinov. Takisto mi chýbalo viac zvratov. Mariňáci končia otvoreným koncom, ktorý sa mi obzvlášť páčil. Dúfam, že Fabian sa v ďalších knihách pokúsi pospájať svoje predošlé knihy. Ak sa posnaží, bude to skvelé a geniálne. Nie je nič lepšie než hľadanie súvislostí medzi knihami. Som zvedavý na Hvězdu.

Karas  | ***** 21.04.2010 13:18

Skvěle napsané military sci-fi. Perfektně navozená atmosféra střetu vojáků s neznámým nepřítelem. Jedna z mých nejoblíbenějších military sci-fi.

GeRony  | ***** 16.05.2010 10:59

Ze to pripomina Votrelcov? No a co? Pre mna je extended verzia Votrelcov najlepsia v celej serii. Ze je to cesky autor? No a co? Kniha je kvalitnejsia ako mnohe military sci-fi zahranicnych autorov. Ak je niekto fanusikom tohto zanru, je tato kniha pre neho modlou. Atmosfera, opis vojenskej jednotky, vztahov, postupov, jej zargonu – to vsetko je zvladnute na jednotku. Tesim sa na Special Edition.

SiriusChico  | **** 28.08.2010 14:50

Fabian holt umí a Mariňáci jsou toho důkazem. Ano v konečném výsledku si člověk může říct, že jednotliví mariňáci se podobají jako vejce vejci a krásně splývají, že psychika zde nehraje vůbec žádnou roli a že v každé millitary sci-fi prostě musí být i drsná ženská. Ale nakonec to nehraje vůbec žádnou roli, protože od té chvíle co otevřete první stránku se od ní odtrhnete už jenom stěží a knížka se prakticky přečte sama.

The_Star_Rover  | ***** 21.09.2010 00:07

Tak tenhle příběh mě dostal.. Příběh jedné čety Mariňáků o jejich „běžné“ akci, která se poněkud hodně zvrtne.. Text mi doslova utekl rychlostí blesku… Četl jsem rozšířené bonusové vydání obohacené o povídky a celkově k tomu mohu říct jen: perfekt! Z povídek mě nejvíce zaujala ta první nejdelší… ale i ty ostatní jsou skvělé.. Doporučuji všemi deseti.

BorgDog  | ****1/2 10.05.2015 15:53

Jsou knihy, které zaujmou nejvíce originalitou, a pak takové, které bodují naopak tím, že originální nejsou. Mariňáci patří k té druhé. Pokud jste viděli jen pár válečných filmů, můžete si vypsat nejvýraznější prvky a začít odškrtávat. Je tu použito skoro všechno, ale skutečné kouzlo spočívá v tom, JAK.

Fabian vystavěl v knize prakticky dokonalou galerii archetypů. Nic mu neujíždí, nic nepřebývá, všechno sedí přesně tam, kde má. Jako precizní řemeslník vytvořil stůl, který je krásný nikoliv tím, že by byl kdovíjak originální – stále je to „jenom“ stůl – ale tím, že vzorně plní účel. Stojí rovně na všech čtyřech, nevrže, neviklá se, nikde netrčí ani tříska. Brilantně napsaná akce s přesně načasovanými oddechy, která nestačí nudit, protože Fabian mění prostředí i styly, od honičky pouští po boj v podzemí, od tanků až po pistole a nože. Jednotka mariňáků funguje jako kolektivní hlavní hrdina, přesto si zapamatujete jednotlivé tváře, jména, vtipné vojácké hlášky. Smrt některých vás bude bolet – už to nebude jen křoví na odstřel. I zpracování je na prvotinu výjimečné tím, že si autor „dovolil“ méně tradiční formu: Poměrně dlouhá kniha je psána sice ve třetí osobě, ale v přítomném čase. A na samém konci ukázal, že ani ta originalita mu není úplně cizí, že dokáže z bezpečí vyjetých kolejí také uhnout.

Kdo nemá rád military žánr se všemi klady a zápory (nebo alespoň není fanouškem druhého dílu Vetřelců – Fabian evidentně je a některá pomrkávání tímto směrem ať už ve jménech lodí nebo postav, jsou vážně roztomilá), nebude nejspíš ani úplně chápat, co pozitivněji naladění čtenáři na knize velebí a vezme ji jako ekvivalent druhořadého bijáku. Komu je však tenhle žánr blízký, tomu Fabian připraví pravou noc v opeře.

Clarice  | ***** 04.01.2017 17:29

Vetřelčí pozadí mě rozněžnilo -:))). Jen ta exobioložka, uf. Místy mi připadá, že se chová jako kráva. Ale zbytek je opět parádní.

Ondrej_S  | ***** 15.09.2023 08:17