vydání: Mystery Press (web) 2016

odkazy: 1x [info], 3x [recenze], 2x [ukázka]

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1

Výpis příspěvků obsahuje skryté texty. Zobrazit příspěvky: technické

[19] bloy 03.11.2016 11:13

Podľa mňa bol naopak Drood skvelý a s výborne vybudovanou atmosférou. Nehovoriac samozrejme o odkazoch a metatextoch, ktorých je v ňom množstvo. Simmonsove stavanie na literárnych velikánoch minulosti mi sedí, ale chýbajú Cervantes, či Dante, čo je škoda. Vlastne mám na vec presne opačný pohľad ako louza, Simmons ma najviac baví tam, kde stavia na iných autoroch a dielach (prípadne palimpsestoch). K charakteru Holmesa by navyše takéto nimranie sa v prepletenosti stôp a odkazov malo patriť.

V každom prípade, pokiaľ ide o tie „reálie“ Simmons nie je dokumentarista a tieto tvoria kontext a atmosféru jeho románov bez ktorých by sa vytratila ich chuť. Na druhej strane sa mu stáva, že sa nevie oprostiť od naštudovaných vecí a tak niektoré veci neustále opakuje naprieč svojimi dielami (podobne ako Eco, ktorý mal niektoré svoje obľúbené témy prakticky v každom románe), hoci je otázka, či sa tomu dá vyhnúť, keď je to pre intelektuála také lákavé.

[18] Dilvermoon (editor) 03.11.2016 10:55

@BorgDog[15]: Definice, že „Dnešní Simmons nezkoumá aby psal, ale píše aby zkoumal“, je přesně to, co na něm mám rád. Nestačí mu jen pouhý příběh, ale řeší souvislosti kolem a vybírá si skutečně existující osoby a proběhlé události, aby je postavil do jiného světla nebo se soustředil na určitý fakt, který je zahalen tajemstvím a kolem toho postaví fikci. Nejvýše u něj stavím romány založené právě na tomto, kdy nestačí jen sledovat řemeslně dobře odvedenou fikci, ale není od věci trochu nastudovat historii nebo životopis. Ať už jsou to antické báje, Ernesta Hemingwaye, Franklinovu expedici nebo třeba život Charlese Dickense atd.

[17] louza 03.11.2016 09:28

@BorgDog[15]: Máš pravdu. Ono to šlo pozorovat už nějakou dobu. Simmons má většinu svých děl opřenou o detailní přípravu, což je určitě dobře. Ale na jeho tvorbě je vidět, že ta příprava začíná hodně převažovat na úkor dějových linek. Terror mě bavil hodně a soudě podle referencí zde nejen mě. Drood byl celkem úmorný, ale byla to první novodobější kniha v tomto duchu a přikládal jsem to „těžkosti“ tématu a snaze to vystajlovat podobně jako to měl Dickens, který je dnešní optikou taky nudný. U Black Hills už jsem skřípal zubama. Flashback otočil a dokázal, že Simmons dokáže napsat slušný svižný román i bez výzkumu. Na Abominable jsem se hodně těšil pro příbuznost k Terroru, ale právě v tom srovnání bylo vidět kam se Simmons pohnul a Holmes to dokonal.

Mrzí mě to, protože Simmons je jedním z mé svaté trojky a čtu ho už dlouho. Ale tohle je typ knihy jako třeba ten Drood, nebo Moorovo Z pekla. Pro lidi co se rádi hrabou v reáliích a forma je pro ně důležitější než obsah. Já už na to dneska nechci mít čas. Chci dobrý příběh od autora který má co říct, řekne to a jde od válu, aby se k němu za rok vrátil s dalším úplně jiným dobrým příběhem. A to už Simmons splňuje jen z malé části. Přitom by mohl, kdyby jen trochu chtěl a přestal sebe i čtenáře opájet tím svým bezbřehým intelektem.

Nechci čtenáře apriori zrazovat, ale spíš varovat, že tohle není kniha pro každého. Zbývá doufat, že snad zase někdy napíše něco i pro nás ostatní primitivy, co se chtějí jen bavit.

[16] Gaarq (editor) 03.11.2016 07:12

@BorgDog[15]: zlatý keats v hyperionu, tam to vypadalo, že to má význam, čtení terroru byl pro mě teprve ten pravý horor, tj. ještě jsem to nedal.

[15] BorgDog 02.11.2016 23:33

@louza: Tu knihu jsem ještě nečetl, ale tvoje věta „Dnešní Simmons nezkoumá aby psal, ale píše aby zkoumal.“ je dokonale přesná. Pouze bych dodal – nejenom ten dnešní. Musím říct, že po tvém komentáři moje chuť si to přečíst silně ochladla, protože co jsi popsal, je PŘESNĚ to, čeho jsem se obával už od momentu, kdy jsem prvně četl, kdo bude Sherlockův „Watson.“ :-(

Proč jenom Simmonse někdo pořádně nepraštil přes čumák už za toho Keatse v Hyperionu… :-(

[14] Tomas Nemec (editor) 27.10.2016 23:51

@bloy[12]: Fakt naprosto v pohodě. Doufáme v totéž. :-)

[13] Dilvermoon (editor) 23.10.2016 12:24

Tak další Simmons je doma. Pěkný špalek do ruky, hezky voní. V NeoLuxoru na Václaváku je ta hromada nepřehlédnutelná, neboť překáží. A tak jen to správné :-)

[12] bloy 19.10.2016 12:14

@Tomas Nemec[11]: Pravdu povediac, že som to aj oľutoval, že som také prirovnanie použil, lebo som tým v žiadnom prípade nechcel vyvolať negatívne asociácie. Tak dúfam, že sa Simmonsovi bude u Vás dariť. ;)

[11] Tomas Nemec (editor) 17.10.2016 16:54

@bloy[10]: Naprosto v pohodě. Já jen, že mě jakékoli srovnávání Mystery Pressu s Plejádou dost děsí. :-) Snažíme se knihám, které vydáváme, věnovat maximální péči, a to od výběru titulů, přes překlady a redakční práci, až ke grafické úpravě. Třeba Vás právě „Páté srdce“ o výše uvedeném přesvědčí. Ať se daří! :-)

[10] bloy 14.10.2016 10:00

@Tomas Nemec[3]: Vypadlo mi z tej vety, že tak pôsobí na mňa a nemyslel som to nijak pejoratívne. Keď si dám vedľa seba web Mystery Press s ponukou titulov a vedľa toho zoznam vydaných titulov Plejády, tak mi to na prvý pohľad prídu navzájom zameniteľné. Možno je to ale len tým vydaním Simmonsa (ktorého si inak samozrejme kúpim, aj keď mám originál).

[9] Gaarq (editor) 13.10.2016 09:48
technická Tento diskuzní příspěvek je technického/administračního rázu - zobrazit?
 [8] Sirius 13.10.2016 09:29
 [7] Gaarq (editor) 13.10.2016 07:42

@louza[6]: doufejme se mystery press smaže onu pachuť plejády a simmons se nestane u nás nevydatelným autorem.

[6] louza 12.10.2016 22:25

Tak se přiznám, že jsem zase nevydržel. A to jsem myslel, že se Simmonsem jsem skončil. Titul mě překvapil. Nečekal jsem ho a nečekal jsem od něj nic. Ale zdá se, že není moc důvod k obavám. Zatím mám v sobě asi 80 stránek a čte se to hladce. Dobré nápady, svižné, čtivě napsané, autor sice občas mentoruje, ale dá se to snést…uvidíme co se z toho nakonec vyvrbí. U Abominable už jsem touhle dobou chcípal. Kniha sice vypadá monumentálně, ale sazba je dost štědrá k místu. Čili žádný utlachaný epos. Překladatelku neznám, ale za titulem stojí Tomáš Němec a Jiří Popiolek, což jsou protřelí redakční matadoři. Překladatelští simonso fetišisti mají pro tentokrát smůlu. So far, so good. Po držkopádu s posledním Bacigalupim tahle kniha snad klapne. A to nás ke konci měsíce čeká ještě David Mitchell. Ó my se máme.

[5] Sirius 12.10.2016 21:10

@bloy[2]: Mystery Press je nakladatelství, které se specializuje na thrillery a detektivky (tohle je už jejich dvanáctá knížka tuším) a působí na trhu už druhým rokem, tuším. Na překladech, redakci i grafické úpravě obálek si dávají fakt záležet (četl jsem skoro všechno, co vydali).

[4] Strýček Biolit 12.10.2016 20:54

@bloy[2]: Pokud vím, tak situace je stále stejná – drahá práva (prý notně přičiněním zde již zmíněné Plejády) a s tím související nedostatek volných financí na vydání velké tlusté vázané bichle, což je asi pochopitelné – Laser je (pry vší úctě k němu) relativně malé nakladatelství.

[3] Tomas Nemec (editor) 12.10.2016 15:55

@bloy[2]: Jen pro zajímavost: v čem působíme dost podobně jako Plejáda?

[2] bloy 12.10.2016 12:46

@Gaarq[1]: a čo je Mystery Press ??? zatiaľ pôsobia dosť podobne ako Plejáda… A čo sa týka Laseru, tak je nejaké info, že vydajú Endymion ? Lebo zatiaľ ho v „edičáku“ nemajú (a aj keby mali, tak to až toľko neznamená, kde je dnes Strossova Singularity Sky, či Vandermeerova Veľká kniha Ambergrisu ?). Ja by som privítal aj druhé vydanie Olympu, ale kto vie ako sa predávalo druhé vydanie Ílionu.

[1] Gaarq (editor) 12.10.2016 11:41

alžběta lexová… po posledních DS u plejády obrat k lepšímu nebo setrvání v rygólu? a pak nám má laser vydat endymion…

1