Illuminae

série: Akta Illuminae

originál vyšel: 2015

vydání: Albatros Media - CooBoo (web) 2016

odkazy: 5x [recenze], 1x [ukázka]

snop  | ***1/2 22.11.2016 01:19

Pokud překousnete velmi alternativní formu (jakoby sesbírané záznamy komunikace, reportů, debriefingů, atd., s občasnými pokusy o umčo), je to docela fajn space opera, resp. příběh typu zombies potkávají HALa.

Lokina  | ***** 19.03.2017 19:52

Kniha roku! Dokonale propracované prostředí, postavy, situace dokonce i terorizující „ochranitelsky“ smýšlející AI, ke které jsem i nakonec pocítila ždibec lítosti. Děj vás vcucne a na konci nechce nechat pustit. Po dočtení jsem jenom seděla na židli a hlavou mi prosvištělo jedno velké WAU i velká úleva z toho, jak to dopadlo a že tam jsou otevřená vrátka pro další díl. Nechť ať pokračující příběh je takovým skvostem jako tento. ;-)

trudoš  | **** 22.11.2017 09:50

Když tím jediným, kdo se s vámi zachrání před vojenskou invazí, je váš ex, kterého jste před chvilkou poslali do kachní řiti, není to právě začátek krásného dobrodružství. Ovšem Kady Grantová a Ezra Mason k sobě prostě patří, ať už si mezi sebou vymění urážek kolik chtějí.
Nečekal jsem zázrak a tak mě tahle nenáročná space opera, říznutá špetkou military SF a zombie hororu, mile překvapila. Vlastně jedinou vadou na kráse je věkové zařazení young adult, protože to brání autorům pořádně se rozšoupnout. Přitom materiálu mají dost a na rozdíl od žánrově podobných románů nesklouzávají k uvzdychané lovestory, ale velmi kvalitně proměňují děj podle toho, co aktuálně přijde na přetřes. Zdravá paranoia a bezděčný humor pak zajišťují, že se po těch šest set stran člověk nenudí. Netradiční forma vyprávění, jež je tvořena záznamy z výslechů, kamerovými záběry, velitelskými rozkazy či e-mailovou komunikací, výsledný dojem ještě umocňuje. O to víc jsem zvědav, jakým směrem se bude série ubírat dál.

dva mraky  | **** 13.12.2017 02:02

Space opera z válečného střetu o jakousi zapadlou těžařskou kolonii. Nepřátelská korporace kolonii dobila, osazenstvo prchá a v patách má dreadngouth Lincoln. Unikající skupinu tvoří zmrzačená válečná loď s poškozenou UI a dvě civilní lodě, které má chránit. Těžištěm jsou osudy mladého páru, který se těsně před útokem rozešel. Ona rebelka a počítačový génius, on, sportovec a stíhací pilot z nutnosti. Každý na jiné lodi. Poznáváme je přes jejich rozhovory na dálku, jsou sympatičtí a jejich city a strázně působí skutečně. Díky tomu je to romantika a né růžová knihovna. Nezvyklá forma jakoby sesbíraných záznamů bude pro někoho zajímavá, pro někoho otravná a IMO o ni zakopávali i samotní autoři a různě si ji přihýbali, takže nakonec to jako celek nevypadá jako zpráva nějaké analytické skupiny. Taky je v knize mnohem méně písmenek než kolik by odpovídalo její tloušťce. Tísnivý příběh o flotile na útěku, nevyzpytatelné UI, nakažlivém vražedném šílenství a lásce, která překonává nástrahy. Musím říct, že pointa o skupině Illuminae mně dost nesedla, jakkoli se dala čekat.