originální název: Call to Arms
originál vyšel: 2015

vydání: Fantom Print (web) 2016

Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé

1

[9] GeRony (editor) 03.02.2017 20:22

@biafra[7]: Predpokladam, ze Dougles je zo vsetkych tychto spisovatelov najviac „technicky“, pri Utoku na tretiu planetu som uz mal niekedy pocit hard sci-fi a niektore veci uz som mal problem si predstavit. Nakoniec, vdaka tomu dokaze naozaj nastolit atmosferu fatalizmu a beznadeje… Dalzella som este necital, ale ked to porovnam s Campbellom tak urcite. Inak, z military sci-fi mam este strasne rad Honorverse, kde hlavne prve knihy ma fascinovali pouzitim vzdy novej a novej taktiky proti presile (Campbell sa ocividne inspiroval), aj ked kazdou dalsou knihou to uz sklzava do stereotypu, nastastie to zachranuje priblizovanie fungovania celeho Honoverse, politiky, protistrany (kde zobrazenie protivnika, vztahov postav, motivacie atd velmi kvitujem).

[8] BorgDog 10.01.2017 16:19

@biafra[7]: Ne, tohle neznám, a vypadá to zajímavě, asi se po tom podívám. Díky. :-)

[7] biafra 10.01.2017 15:58

@BorgDog[3]: Netroufám si posuzovat technicko-vojenskou stránku, ale z poslední doby mě naprosto okouzlil Ian Douglas (http://www.legie.info/kniha/16593-utok-na-treti-planetu/komentare#zalozky). Pokud ho znáš, jak by vyšel ve Tvém srovnání s Campbellem a Dalzellem, pokud jde o technicko-vojenskou úroveň? Pokud jde o postavy, od autorů military sci-fi se asi nedá čekat nějaká hluboká psychologie. Mě osobně Dalzelle přišel čtivější a akčnější. Tvoje poznámka, že proti Black Jackovi je Mirek Dušín sprosťák, mě upřímně pobavila.

[6] BorgDog 10.01.2017 14:32

@KeB[4]: Do jisté míry ano, ale spíš v technice je viditelně „pevnější“ než v politice a měl jsem chvílemi pocit, že budování „pozadí“ jeho vlastního světa ho v podstatě nebaví.

@FerryH[5]: To je na jedné straně pravda, jenomže na druhé, Campbellovy postavy aspoň nějakou „duši“ mají. Že proti „Black Jackovi“ je Mirek Dušín sprosťák je problém jiný, ale stále to považuji za lepší, než hrdina, který je ve vlastní sérii největší křoví. A Dalzelle prostě nepíše tak čtivě, aby se tohle dalo odpustit, vykašlat se na to s jenom hltat děj. A ano Dalzellovi bitevní pojetí v tomto JE lepší a jeho koncept cestování vesmírem zajímavější, jak jsem psal.

[5] FerryH 10.01.2017 07:12

Dalzelle je zcela jiste ctivejsi! uz treba kvuli tomu, ze kasle na casove nudne useky, kdy by mel hrdina a teda i ctenar cekat dlouhe hodiny na to jak se projevi ten a ten vystrel a ten a ten manevr s lodi… proste to zkrati a skoci rovnou do toho useku, kdy se neco deje… to Campbell sahodlouze vyplnuje nudou a vatou nekdy az smrtelnou (pro ctenare) nebo zas pro zmenu tohle to cekani vyplni sahodlouhym nimranim se v „dusi“ hlavniho hrdiny… s tim se moc Dalzelle nepara je vic akcni tak nejak v duchu klasickych spejsek jak je zname ze Zlateho veku SF :o)

[4] KeB (editor) 09.01.2017 21:11

@BorgDog[3]: Takže se příliš soustředí na techniku a koncept, čímž mu kolabuje prostý děj a logika?

[3] BorgDog 09.01.2017 10:42

@biafra[2]: Jak se to vezme. Podle mě Dalzelle má věrohodnější technickou/military stránku (větší důraz na prosté nalezení nepřítele, užívání termonukleárních zbraní, apod.), má lepší mimozemšťany (Campbell z těch svých udělal víceméně vtípek), a má originálnější koncept pohonu. Naopak oproti Campbellovi má výrazně horší logiku celkového dění, a to na mnoha úrovních (z Dalzella čiší i „prostá“ nevypsanost), má méně věrohodné uspořádání svého vesmíru, a i na podobný typ literatury velmi problematické chování postav (viz. Marcum…). V celkovém součtu mi Campbell prozatím přijde lepší.

[2] biafra 08.01.2017 20:05

Podle mě to není horší než Campbellova první série: máme tu nesnesitelně hrdinného kapitána Mirka Dušína a pak zástup figur, kterým se ani nedá říkat postavy – spíše jen jmenné osazenstvo můstku. Politici jsou zkažení, armáda je vesměs ctnostná. Vyjde to tak nastejno s Black Jackem. Pro ukrácení dlouhé chvíle na cestě z A do B je to výborné, nic víc se od Černé flotily čekat nedá.

[1] Valsorim 22.12.2016 19:09

zdravím, trochu to trpí syndromem prostředního dílu z plánované trilogie. Ale koupě nelituju.

1