Pavel Bareš

Projekt Kronos

série: Projekt Kronos

Kategorie: sci-fi - postkatastrofická

vydání: Host (web) 2017; Host (web) 2017

dva mraky  | **1/2 09.05.2017 09:20

Jak by vypadali superhrdinové stvoření tou největší městskou žumpou? Tak tohle je jedna z věcí, které se dozvíme v příběhu jednoho z těch pár superměst, co zbyly po třetí světové. Prostředí megapole kde většina obyvatel žije v bídě a privilegovaná menšina v luxusu už tady bylo mockrát, ale je pořád atraktivní. Jsou tady oni lidé se schopnostmi, chudina, gangsteři, agenti, politické čachry, podivná epidemie, tajemství a možná i samotné město… Bareš si vystřihnul svižný thriller, s řadou linií a zajímavých postav většinou náležitě šílených či traumatizuovaných, jak odpovídá prostředí. Nebojí se vyprávět napřeskáčku, intriky a akce fungují. Až na pár vad skvělá kniha ve své třídě. Ale pak přijde konec, který vypadá jako by vám někdo z knihy urval posledních třicet stran. Příběhové linie trčí do ničeho, otázky zůstávají většinou nezodpovězeny. U knihy, která není avizovaná jako vícedílný román, je to fakt moc. Proto ** 1/2, pokud by šlo o první díl něčeho bylo by to na čtyři hvězdy.

snop  | **1/2 11.03.2018 16:58

V zásadě se ztotožňuji s kolegou dva_mraky. Postavy zajímavé, každá kapitola taky, svět podivuhodný… jenom ten celkový narativní oblouk chybí. Když člověku teprve 100 stránek před koncem dojde, že je to stěží expozice nejméně trilogie, je něco špatně. Osobně to vidím spíše jako neschopnost ukočírovat děj.

Ale přesto to tak nějak odpovídá tomu podivuhodnému popisu na obálce, kde se píše, že jde o „vyzrálý debut“. Intenzivně vyzrálé, extenzivně debut.

Roggy  | **** 05.04.2018 09:13

Jako první díl dobré. Hodně dlouho jsem přemýšlel, co sem napsat a jak to sem napsat. Ta kniha má docela dost věcí, které by šly napsat lépe. Na druhou stranu to všechno přebíjí neuvěřitelná energie, která z toho textu sálá. Je to jako magie – jsou knihy od skvělých mágů, jejichž kouzla jsou precizní a vyumělkovaná. A pak je tu Pavel Bareš se svým výtryskem surové energie, která to všechno převálcuje. Už jenom proto je čtení zážitek a i po půl roce, i když si pořádně nepamatuji děj, si pamatuji atmosféru a pocity, které jsem měl při čtení. Což je víc než u většiny jiných knížek.