kniha » Ta nádherná věc, jež na nás všechny čeká
v Top10 1 | chce si přečíst 5 | chce mít v knihovně 1 | má v knihovně 23
hodnotilo: 22
82%
Ta nádherná věc, jež na nás všechny čeká

Laird Barron

Ta nádherná věc, jež na nás všechny čeká

Kategorie: horor - povídková sbírka

originální název: The Beautiful Thing That Awaits Us All and Other Stories
originál vyšel: 13/08/2013

vydání: Gnóm! (web) 2017

odkazy: 2x [ukázka], 4x [recenze]


Přispívat do diskuze mohou jen registrovaní uživatelé


1

 [36] KeB (editor) 31.10.2017 18:48  

@barbar[35]: ok, asi máš pravdu a je to blbost. Jestli ne a někdo se toho chytí, dávám mu tímto svůj nápad volně k dispozici! :)

Necháme toho, už tak jsme těžce OT.

 [35] barbar (editor) 30.10.2017 22:28  

@KeB[34]: Nechtěl jsem nic podsouvat, jen jsem to subjektivně zobecnil.

A opět k tomu dodám, že tyhle spekulace daleko více vycházejí z možností amerického trhu, který zasahuje celý svět. Navíc se většině našich nakladatelů, kteří dělají západní fantastiku, musí zaplatit náklady na překladatele a práva, což je suma leckdy převyšující výdaje za tiskárnu. A pokud by člověk takhle dělal Čechy, narazí zas na konkurenci domácích autorů, kteří se vydávají sami; takže mají nulové náklady, vezmou-li to čistě jako koníček.

Tenhle kočkopes podle mě nic neřeší. Jediná cesta by byla udělat si e-nakladatelství a v něm vydávat co nejkvalitnější díla. Tím si získat čtenáře, kteří začnou značku vyhledávat. Na ty pak apelovat, aby knihy nekradli, nýbrž kupovali. Co navrhuješ mi připadá jako produkce odpadků, které tak maximálně nebudou nikde překážet.

 [34] KeB (editor) 30.10.2017 16:12  

@idle[28]: Já to myslel jako další možnost. Kdy máš na výběr, buď takhle, nebo ebook nebo nic.

@barbar[30]: Podsouváš mi něco, co jsem neřekl. tohle je blbé a nebude se to prodáváme, uděláme to jako ebook je cesta do pekla, ale třeba by se takhle daly dovydávat mrtvé série např. Nebo začínající autoři nebo velké špalky, které by byly příliš drahé pro běžný prodej (ano myslím psychologickou hranici ceny nebo jak se ten terminus technicus jmenuje). Zkrátka si to dovedu představit jako model, jestli funkční to úplně posoudit nedokážu.

 [33] barbar (editor) 30.10.2017 08:35  

@yerry[32]: Ode mne se to čekat nedá, jsem zcela vyhořelý, co se týče ebooků.

@KeB[27]: Ve skutečnosti se do dobré knihy už před tiskem investuje spousta práce.

 [31] idle (editor) 29.10.2017 16:15  

@Gaarq[29]: Jo, věřím, že se pár takových najde a vyblbnou se v tom, ale nejsem si jistá, jestli to bude statisticky významný podíl. :)

 [30] barbar (editor) 29.10.2017 12:56  

@KeB[27]: To je spíš americká cesta; vzhledem k velikosti i potenciálu jejich trhu.

A myslím, že „tohle je blbé a nebude se to prodáváme, uděláme to jako ebook“, zní ponejvíce likvidačně pro samotné ebooky.

Já bych každopádně přestal vydávat, kdybych nemohl dělat klasické knihy.

 [29] Gaarq (editor) 29.10.2017 11:58  

@idle[28]: když si to i sváže a tak. i pivo si dnes doma vaří kde kdo ;) žena třeba přišla na chuť typografii a grafické úpravě knížek a to jen proto, že jednou z nouze musela udělat konferenční sborník úplně sama (krom tisku a vazby).

 [28] idle (editor) 28.10.2017 22:41  

@KeB[27]: To zase ale pochybuju, že by milovník papíru ocenil text vytištěný z domácí tiskárny.

 [27] KeB (editor) 28.10.2017 21:47  

Co se týče knižního trhu, vážně by mne zajímaly čísla kolik se PRODÁ ebooků třeba od Brokilonu, ale chápu, že to je číslo, které nikdo neřekne… :(

A říkám si jestli by to u obskurních nebo rizikových autorů (nováčci např) nebylo svého druhu řešení. Náklad na ebook není samozřejmě nulový (pokud má za něco stát redakce atd), ale neleží ti v něm peníze v rámci skladu. A nebylo by imho pro milovníky papíru problém nachystat na DODO systém, kdy si to člověk vytiskne doma.

 [26] toms (editor) 27.10.2017 19:20  

@louza[24]: On je to pro generaci dnešních třicátníků (+-10) maličko šok, vždyť se těch knih zdánlivě válí všude dost, ale pravdou je, že z hlediska knižního trhu se vše pouze usazuje do prvorepublikových pozic. V té době byla situace velice podobná té dnešní a i takový gigant jako Čapek vycházel v nákladech spíše bibliofilských (dnes bychom řekli limitovaných). Náklad 4000 byl i tehdy výjimečný a týkal se převážně populární beletrie pro mládež (třeba dnes polozapomenutý Vláďa Zíka, Karel May, Jules Verne…)

Češi jsou do jisté míry (hlavně starší generace) ještě stále „namlsaní“ desetitisícovými náklady z dob předrevolučních, ale ta doba je z hlediska trhu nesrovnatelná s tou dobou, která byla před i po ní.

 [25] barbar (editor) 27.10.2017 18:42  

@louza[24]: Je to otázka přístupu nakladatele.

Kolem roku 1999 jsem začínal na nákladech kolem 1.500 ks. Jelikož spousta knih tehdy poměrně šla a za několik let se i doprodávaly, zvýšil jsem obecný náklad na 2.000. (1.500 ks jsem dál dělal třeba Drakobijců.) Jenža jak se knižní trh zvolna rozpadal a konkurence rostla, doprodával se jen málokterý titul, já dlouho spal na vavřínech a náklady nesnižoval. Procitnutím v šoku byla krize roku 2009, kdy prodeje (i sám zájem o tituly) klesly snad na polovinu. Zůstaly mi z té doby nemalé zásoby.

V současnosti mám „základní náklad“ 1.200 ks, ale už delší dobu uvažuju, zda nejít ještě níž. Výjimkou je Fabian, tam je náklad 4.000 ks a z toho něco přes 300 ks v limitované edici. Některé náklady se mohou brát jako celé limitované, ale musí čtenáře zajímat, jinak může většina stejně zůstat ležet. Kultovní americké komiksy od Komikscentra na čtenáře působí přitažlivěji než neznámý český autor. U komiksů limitní vydání zatím funguje.

 [24] louza 27.10.2017 13:07  

@barbar[23]: Omlouvám se za odkolnění debaty, ale na tohle se prostě musím zepat. 1500 kusů je už dnes hodně?? Ale limitované série jsou dnes defakto 100 – 500kusů. Dá se tedy zkratkou říct, že knihy běžné produkce co dnes vychází jsou téměř limitované, jen u nich není vyřešena možnost dotisku (může být a nemusí, podle prodejů)?

 [23] barbar (editor) 26.10.2017 22:47  

@Gnóm[10]: Musím se omluvit, čtenářka prý měla na mysli Dary, které se objevily ve Zlevněnkách a nedávno vyšly znovu v trilogii Kroniky Západního pobřeží. Jak jsme se bavili o vydávání LeGuinové, propletlo se mi to.

Kniha vypadá vážně dobře. V dnešní dobře už bych se sám máloco odvážil vydat v nákladu 1.500 ks.

 [22] barbar (editor) 06.10.2017 16:32  

@yerry[21]: Určitě.

Akorát že aby to nakladatele uživilo, potřebuje věrných čtenářů několik set; aby se přinejmenším zaplatila tiskárna. Což v našich vodách není snadné získat.

PS: Čímž nechci říct, že bych nebyl velmi rád, že se stále ještě vyskytnou jedinci, kteří mají knihy raději než peníze! :)

 [20] barbar (editor) 05.10.2017 21:24  

@Gnóm[10]: V4 je myslím jen o malinko dražší než V2; ale je to rozhodně velmi slušné vůči čtenáři, kniha se mu snadno nerozpadne. Slepotisk a zlatotisk draho vyjdou, sám jsem od nich nakonec upustil. Taky lze knihy svést na jednu hromadu a zablokovat jimi v rámci happeningu třeba Karlův most! :)

 [19] barbar (editor) 05.10.2017 21:11  

@KeB[18]: V rámci dobročinné akce, z jejíhož výtěžku se vydá nějaká kniha..? :)

 [18] KeB (editor) 05.10.2017 20:35  

Ne že bych ti to přál, ale ten lístek na tvé (u)pálení si koupím :D

 [17] barbar (editor) 05.10.2017 20:33  

@KeB[16]: Jsem rád, že to nakladatel uvedl na pravou míru, abyste mě neměli za blba, až byste to tam marně hledali… :)

 [16] KeB (editor) 05.10.2017 20:31  

@barbar[11]: tohle bude ono. Nemyslela LK, ale prostě regál s knihama ve slevě, imho. :)

 [15] barbar (editor) 05.10.2017 14:55  

@Hyperion[13]: Komerční tahy jistě nemusí být stejné. Snažím se sledovat, co kolegové s knihami provádějí, aby je dostali ke čtenáři.

 [13] Hyperion (editor) 05.10.2017 14:10  

@barbar[12]: Ano, ale u Eriksona to bylo jiné, tam se to neprodávalo a první tři díly skončily v LK, čímž se podpořil zájem o díly následující, které poté vyšly v jiné úpravě. A hlavně to bylo po letech, kdy knihy ležely bez většího zájmu ve skladu…

 [12] barbar (editor) 05.10.2017 13:14  

@Hyperion[9]: Proto mě to překvapilo; zvlášť když je to zjevně živá řada.

Ale Vlasta Talaš získal skrze zlevněnky čtenáře na Eriksona (Měsíční zahrady); takže jsem si říkal, zda to není podobný komerční tah.

 [11] barbar (editor) 05.10.2017 13:11  

@Gnóm[10]: Prostě mi to říkala čtenářka, která si pochvalovala vzhled, ale stěžovala si, že do toho dost investovala a pak to potkala ve zlevněnách knihách; jelikož jsme mluvili o konkrétním titulu a výrobě knih obecně (tahle řada je hodně zajímavě dělaná, ale osobně bych se bál návratnosti), nemyslím, že šlo o omyl či o nějaký podvratný pokus, neb se jí kniha líbila.

Tak jsem zacitoval. Ale „zlevněnky“ asi v lidové mluvě nemusí znamenat pouze řetězec Levné knihy.

 [10] Gnóm 05.10.2017 12:52  

Ověřeno: v Levných knihách to není. Mají tam od Le Guinové Dary a mívali Levou ruku tmy. Diskuse mě inspirovala k příspěvku na blogu:http://gn6m.cz/#proc-draho

 [9] Hyperion (editor) 05.10.2017 09:34  

Opravdu nechápu, proč by kdokoli knihu, která je teprve rok na trhu, dával do LK. To je zcela znatelný nesmysl…

 [8] Gnóm 04.10.2017 23:00  

@barbar[7]: Vyprávění v Levných knihách? Hned zítra si to zkusím zjistit.

Kdepak, to je komise. A přesto rabat v téhle výši.

 [7] barbar (editor) 04.10.2017 21:21  

@Gnóm[5]: Vyprávění od LeGuinové. Čtenářka mi říkala, že na ně narazila tam.

Měl jsem za to, že distribuce berou dnes vše do komise. Pokud se Vám povedlo prodat jim něco natvrdo, je to celkem výkon… :)

 [6] gokudo 04.10.2017 21:08  

Zakoupeno… a ta obalka je opravdu paradni.

 [5] Gnóm 04.10.2017 20:57  

Pánové, nevím, jestli o to stojíte, ale můžu vám odpovědět. To s tou čajovou miskou je přesné. Dělám to schválně nejlíp, jak umím, jako takový kapesní luxus. Pak je to logicky drahé a já spoléhám na to, že se najde dost lidí, kteří to ocení. O tom, že by něco skončilo ve slevách, nic nevím, a do Levných knih určitě nepůjdu. Ale je třeba si uvědomit, že distribuce si bere víc než 50 % z ceny, to je dnes standard. Když tedy získá knihu za polovic, může si z té druhé poloviny slevit podle vlastního uvážení, a já s tím nic nenadělám.

 [4] barbar (editor) 04.10.2017 10:05  

@BorgDog[2]: Gnóm! ty knihy dělá velmi pěkně, ale něco prý už skončilo ve slevách.

 [2] BorgDog 03.10.2017 12:13  

@gokudo[1]: Až ho budeš držet v ruce, tak to částečně pochopíš. Ono to JE „řemeslnou výrobou“ dost nad úrovní podobných mini paperbacků. Ale souhlasím, že je to dost a kdybych nekoupil se slevou před vydáním, křivila by se mi huba pořádně.

 [1] gokudo 03.10.2017 11:59  

Jednu vec nechapu,jak takovy mini-paperback muze stat 350 korun.

1
Po diskuzní stránkách se můžete pohybovat také pomocí šipek na vaší klávesnici:
stránka starších příspevků = šipka vpravo
stránka novějších příspěvků = šipka vlevo


WebArchiv - archiv českého webu