Ofenziva českých zemí

série: České země

Kategorie: sci-fi - alternativní historie

vydání: Brokilon (web) 2017; Brokilon (web) 2023

odkazy: 1x [ukázka], 3x [recenze]

SONP  | *** 03.04.2018 15:10

Bohužel bez detailnější mapy Islandu nebo Skandinávie (ideálně s naznačením směru pohybů jednotlivých flotil) je zážitek ze strategické linie knihy poloviční. Ale nevadí, ve válečných knihách je mi stejně vždycky bližší osobní zážitek vojáka než posunování pomyslných kamenů vůdčími postavami obou stran. A osobní linie Berga i agenta Tatrana pro mne fungovala, takže v tomto směru jsem byl spokojen. Bohužel těch popisných akčních pasáží bylo na mne až příliš a kolikrát jsem se jimi obtížně prokousával. Podobně jako už jsem psal v komentáři k předchozímu dílu mne zklamalo neprokreslené politické pozadí čs. království – i když pokrok, dostaneme se dokonce na lánský zámek! Z jednání krále Tomáše I. mi vyplynulo, že je zjevně víc než jen pouhý konstituční monarcha, na druhou stranu se zdá, že i vláda má nejen symbolickou úlohu – prostě bych ocenil to více politicky rozkrýt. Nevadí, i tak jsem se pobavil, i když jen na průměrné úrovni.

minduton  | **** 12.08.2018 14:15

Od 1. dílu významný kvalitativní pokrok. Děj je barvitější, podstatně víc strukturovanější a autor vzal zjevně na milost i ostatní národy Česko-Slovenského království, protože občas se v knize mihne i nějaký ten ne-Čech… Byť to dle mého skromného názoru stále neodpovídá realistickým předpokladům. Pokud by bylo Česko-Slovenské království skutečně v hranicích, které načrtl v 1. dílu, tak by jazykově v tomto království Češi tvořili dozajista menšinu. Což ale neodpovídá pojetí knihy, kde zjevně 90% námořnictva tvoří personálně Češi. Vypadá to jak v apartheidu. Určitě by to vypadalo realističtěji, kdyby se tam pohybovalo víc lidí s německými, maďarskými a polskými jmény, a nějaké ty repliky v němčině či maďarštině by taky neškodily.