My jsme legie

série: Bobiverzum

originální název: We Are Legion (We Are Bob)
originál vyšel: 2016

vydání: Host (web) 2018

SONP  | *** 14.04.2018 15:22

Jak se geeci a nerdi dostávají do módy, začínají být víc a víc tématem knih. Tento geek Bob ani neskončí samotný na Marsu, ani se nestane hvězdou virtuální literatury a není ani geniální fyzik. Jenom prostě zbohatne a nechá si udělat kopii sebe sama pro případ smrti a ejhle – za nějakou dobu se vzbudí v blízké budoucnosti. To je samo o sobě docela zábavný námět a také sžívání Boba s novou realitou je asi nejlepší pasáží knihy. Když pak ale Bob vyrazí do vesmíru a začne se chovat jako správná Von Neumannova sonda, jako by kniha ztratila šťávu. Je z ní totiž trochu tuctová military scifi s přestřelkami ve volném vesmíru, trochu nezáživná politická fikce z umírající Zěmě a trochu slabší odvar Příběhů Malého Boha (nepodezřívám sice autora, že by tento kultovní komiks kdy četl, ale pořád jsem čekal, kdy se objeví Hor-Tidé ). Sem tam docela zábavné, ale pro mne ne úplně využitý potenciál nápadu.

dva mraky  | **** 22.04.2018 10:07

Jasná volba pro nás, co rádi hrajeme strategie, vesmírné simulátory a nejsme zrovna ultraspolečenské bytosti. Ostatní si budou muset nějaká ta procenta ubrat. Přesně jak už se tady píše, knížka má dvě části. Nejprve Bob umře, stane se svou vlastní simulací, prožije nějaký čas ve výcviku, pak se stane kosmickou sondou a dorazí k první planetě. Tak to je napínavé, vtipné a skvělé. Pak začne dobývání vesmíru, kdy vylepšuje svoji techniku, spřádá plány, dělá svoje vlastní verze a řeší s nimi různé věci. Je to jistě zajímavé, zvláště pokud je někdo tak trochu misantrop či asociál a rád si své věci pořeší sám. Ano, jsou tam vesmírné bitvy, setkávání s lidmi a příběh toho, co se dělo na Zemi. Ale přece jen přílišným soustředěním na Boby, knížka ztrácí švih. Konec je otevřený ale bez nějakého poutáku na příští díl.