Petr Heteša

Žádná chvíle není poslední

Kategorie: sci-fi - akční

vydání: Brokilon (web) 2018

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

dva mraky  | ***1/2 22.09.2018 09:45

Heteša si tak trochu hraje na drsnou školu, takže jeho hrdina hláškuje, letí po něm ženské máloco bere vážně, ne všechno mu vychází a občas dostane nakládačku. V tomhle zapeklitém případu se mísí magie s technologií a nechybí cosi divného odjinud. Hlavní hrdina do toho spadne nechtěně, protože se živí celkem mírumilovně, jako likvidátor elektronické pozůstalosti. Prostě pracovní úraz, ale je na to vybaven paletou potřebných dovedností a má spoustu příhodných známých, tak se k problému staví proaktivně. Pak už následuje svižná jízda plná situací na hranici parodie i zcela dobrodružného dobrodružství, potyček, více či méně vtipných dialogů a hlubokých tajemství. Celé to bohužel v mých očích kazí konec, kdy se nepovedlo udržet nastolené tempo a závěrečný střet pro mě nebyl ani dobrodružný ani vtipný, ale jaksi divně banální. Hlavní pointa se mi ale navzdory neurčitosti zase líbila.

Svarec  | ***1/2 08.07.2020 23:58

Klasický Heteša – poněkud šovinistický hrdina (tentokrát ale překvapivě nedůvtipný) uprostřed masivního spiknutí, spousta hlášek, pěkných žen (které se hrdina pokouší sbalit) a akce. Už mi Hetešovi knihy začínají poněkud splývat, protože většina z nich je opravdu jak přes kopírák. Ale co naplat, Heteša umí psát velmi zábavně, takže i když už mám pocit, že již po několikáte čtu tu samou knihu, pořád se u toho bavím. Bohužel ale nechybí i další častý nešvar Hetešovi tvorby – nepovedený a uspěchaný konec, který je tentokrát opravdu hodně špatný a nelogický a za který musím jít s hodnocením hodně dolů. U mnoha Hetešových knih mi přijde, jako by autor měl dobrý námět, ale už jaksi netušil, kam chce příběh vlastně dovést.