originální název: Pandora's Star
originál vyšel: 2004

vydání: Planeta9 (web) 2018

odkazy: 1x [ukázka], 2x [recenze]

trudoš  | ***** 14.09.2018 22:01

„Jenom lidé s jedním krátkým životem se chtějí prodrat do velkého neznáma pouze s baterkou a klackem a rýpat do chřestýšů.“
Britský spisovatel Peter F. Hamilton rozehrává poctivou space operu, jakých je dneska skutečně pomálu. Jde na to sice ze široka, přes množství dějových linií a napříč různými lokalitami, ovšem velmi zručně vtáhne čtenáře do děje, když před něj nenápadně staví jednu podivuhodnou záhadu za druhou. Zároveň postupně odkrývá karty ústředního konfliktu a jakoby mimoděk produkuje naprosto fantastické scenérie a uhrančivé momenty, jež se nesou v duchu těch nejlepších kousků z kánonu hard science fiction. Přitom úctyhodný rozsah první části dvousvazkového románu vlastně ani není na škodu, protože je pořád na co koukat, pořád nad čím uvažovat. Slabinou je pouze useknutý konec, který vysloveně žadoní po okamžitém otevření druhé části. S Pandořinou hvězdou se tak na český trh vrátilo něco, co mi tu docela dlouho scházelo – vesmírné dobrodružství, jehož velkolepost bere dech.

gokudo  | ***1/2 28.04.2019 16:59

Dejove linie s Druhou Sanci a Ozziem jsou asi ty nejlepsi. Dobra spejska, ale na Ashera a Reynoldse to nema.

Methat  | *** 27.05.2021 12:21

Prvá kniha prvej časti dvojčasťovej série space opery je za mnou a moc ma neoslovila, pretože pôsobí ako také intro do celého sveta a dej sa moc dopredu nehýbe. Autor píše veľmi podrobne o každej jednej veci, až to je na škodu. Kniha mi prišla rozťahaná, v kľude by som polovicu textu preškrtal a potom by sa do väzby zmestila rovno aj druhá časť. Je tu obrovské množstvo postáv, skoro ako v Malaze a autor lieta od jednej k druhej. Dejová linka s detektívkou ma moc nebavila, bavil ma kapitán Wilson Kime, Nigel Sheldon a jeho spoločník Ozzie. Až na konci ma kniha vtiahla do deja, kedy sa konečne borci dostali k bariére a začali sa diať veci. Dúfam, že druhá časť nespomalí a pôjde v nastolenom tempe konca prvej časti.

dva mraky  | **** 02.07.2021 06:58

Rozmáchlá a komplexní space opera. Hamilton vytvořil zajímavou budoucnost, kde jsou lidé do dlouhověcí a svým způsobem nesmrtelní a mezi hvězdami cestují s naprostou lehkostí bez kosmických lodí. Takže už jenom prostředí a společnost přitahují pozornost a na tomhle pozadí začíná velké vesmírné dobrodružství, objevitelske výpravy, tajemství, obdivuhodné cizí rasy atd. :-) Široký záběr, řada dějovych linii vypravenych na střídačku a množství postav však mají ambivalentni efekt. Komplexní vize vtáhne do děje. Současně se někomu může stát, že nakupuje spoustu detailů o které nestojí, protože ho zajímají Ty hlavní a nejnapinavejsi linie. Stejně s rostoucím množstvím postav roste pravděpodobnost, že čtenář některé bude srdečně nesnášet. Kniha je půlka prvniho dílu a tudíž pouhý úvod do děje.