Owen King

Růženky

originální název: Sleeping Beauties
originál vyšel: 2017

vydání: Beta (web) 2018

jirikk  | **** 10.01.2019 09:38

Další Kingova kolaborace, tentokrát přímo v kruhu rodinném. Na první pohled jde o klasický kingovský vzorec, kdy je svět zasažen neznámou nákazou či jiným nebezpečím a autor zkoumá chování jedinců nějaké menší enklávy, tu v Růženkách představuje městečko Dooling. Děj se točí okolo místní ženské věznice, charaktery dozorců, policistů i trestankyň jsou připravené rozehrát další klasickou partii. Přesto však něco drhne, knihou jsem se prokousával poměrně dlouho, postavy se mi místy pletly a vše se tak nějak podivně vleče. Hlavní důvod bude zřejmě ten, že jádro zápletky nedává prakticky smysl, vše je příliš neuvěřitelné či spíš přitažené za vlasy a vymyšlené tak násilně, že to je i v rámci fantastiky asi až příliš. Postupně se ale vše rozjede a dobře je tentokrát zvládnutý konec, jinak častá slabina Kingových knih, takže celkově nakonec asi spokojenost.

MirabelkaP  | ***1/2 09.02.2019 13:15

Na Kingovku jsem četla nezvykle dlouho… Na začátku velké nadšení z atmosféry a rozehravajícího se příběhu se změnilo v mírné zklamání směrem jakým se kniha dál ubírá… Jak se píše v předešlém komentáři tentokrát jsem měla problém i s postavami (ještě že je na začátku rejstřík). Téma velmi zajímavé a celkový nápad mě nadchl, ale je to takové až překombinované…

Speedemon  | ***1/2 25.03.2019 10:36

Marně přemýšlím co bych napsal jiného, než je v předchozích komentářích. Že je tam hodně postav a pletou se? Ano. Že je tentokrát docela v pohodě konec? Ano. Že je to celé docela přitažené za vlasy? Ano.

Nicméně i přesto je to klasický King a čte se výborně. Zápletka je dostatečně záhadná aby nutila číst dál. Když jsem si přibližně v polovině uvědomil, že tu vlastně nejde o zápletku, ale o to, jak se dané postavy chovají v nezvyklých situacích, trochu mě to zklamalo. Na druhou stranu, co jsem čekal? Takto King v dnešní době píše. V tu chvíli jsem už ale měl některé postavy rád a zajímalo mě, jak dopadnou.

Celkově to vidím na hezkých 70%