Ve stínu Hvozdu

originální název: Uprooted
originál vyšel: 2015

vydání: Host (web) 2019

odkazy: 2x [recenze], 1x [ukázka]

Vlask  | ****1/2 22.11.2019 10:19

Příjemná a lehce temná až mírně hororová fantasy. Anotace trochu klame obsahem, tajemný čaroděj není vůbec hlavním problémem. Kniha je velmi čtivá a líbí se i míra realističnosti. Hlavní postava není vůbec považována za spasitele království a chovají se k ní v souladu s jejím původním společenským postavením. Což je v záplavě knih typu jen ty můžeš zachránit království/lidstvo etc. vždy osvěžující.

K-tice  | **** 24.04.2023 20:53

Nenechte se zmást „young adult“ balením, ve kterém je tahle kniha servírovaná, není to sbírka stokrát omletých klišé, jak to s tímhle žánrem(?) často bývá, ale opravdu nadprůměrná fantasy. Pohádková témata jsou tu zpracovaná nápaditě a zároveň příjemně realisticky, charakterizace je zajímavá a komplexní, celé je to velice čtivě a krásně napsané a chvílemi tak napínavé, že text budete místo čtení spíš vdechovat. Trochu jsem měla problém se vžít do hlavní hrdinky, ale není to tím, že by byla hůř charakterizovaná než ostatní postavy, prostě asi jen není můj typ člověka. Taky bych se byla obešla bez sekundární romantické dějové linie – jednotlivé scény byly sice výborně napsané, ale celek trochu nepřesvědčivý, popravdě se mi až do konce knihy tak docela nepodařilo přijít na to, proč bych měla chtít, aby se zrovna tihle dva lidi dali dohromady. Ve skutečnosti to ale není moc podstatné, protože vztahové peripetie tu zabírají jen málo místa, většina je věnovaná boji s Hvozdem. Celkově to byl opravdu příjemný čtenářský zážitek, takže pokud je trochu neobvyklá pohádková fantasy váš styl, rozhodně si knihu nenechte ujít.