Kategorie: sci-fi - cestování časem

originální název: The Rise and Fall of DODO
originál vyšel: 2017

vydání: Argo (web) 2019

odkazy: 1x [ukázka], 1x [recenze]

jirikk  | **** 21.05.2019 09:20

První zhruba třetina této bichle je naprosto úchvatná, návykově čtivé vyprávění o cestování časem připomene Connie Willis. Jenže pak se vše tak nějak zadrhne, jako by najednou autoři nevěděli, o čem mají psát. Zábavný je jejich styl stále, jen tak nějak chybí to podstatné, tedy příběh, který by čtenáře vedl ke konci (a ten je mimochodem taky dost zvláštní). Těžko spekulovat o podílu obou autorů, tipl bych si ale, že právě daleko slavnější z této dvojice (Neal Stephenson) zápletku spíš jen nahodil a ani zručné vypravěčství Gallandové nestačilo k tomu, aby román naplnil všechny přísliby skvělé první části. I tak ale Vzestup a pád agentury DODO stojí za přečtení, jen to zkrátka nejdřív vypadalo na absolutní pecku, což nakonec v celém rozsahu této opravdu tlusté knihy až tak neplatilo.

Dilvermoon  | **** 01.09.2019 16:48

Vzhledem k tomu, že Neal Stephenson je typicky autorem výrazně odlišně psaných a náročnějších knih, tak bych řekl, že jde o ten druh spolupráce jako obvykle. Většina práce je na méně známém spoluautoru. Ať tak nebo tak, byla odvedena dobře. Magie na světě není, ale zřejmě kdysi byla. Proč zmizela? Důvod je velmi originální. A způsob cestování v čase? Už jich bylo vymysleno dost, ale tady máme opět něco nového. Během čtení tohoto dlouhého, ale rozhodně nenudícího špalku sledujeme aktivity agentury DODO od prvopočátků „v garáži“, až po klasicky byrokraticky fungující instituci. A tady bych měl malou nespokojenost. Po rozbujení celé organizace už to není tak úplně ono. Tedy ne že by se neděly věci, to ano, až někdy oči přecházejí, ale mám pocit zjednodušení děje ve smyslu ústupu fyziky a vědy. Ale jinak zábavné čtení jak má být. Román je sice ukončen, ale současně z toho kouká příslib pokračování, protože všechny linie ukončeny nebyly. Ale třeba se tak nestane. V životě jde děj také stále dál a konec nikdy není úplný.