Kategorie: horor

originální název: The Outsider
originál vyšel: 2018

vydání: Beta - Dobrovský (=Beta) 2019

odkazy: 1x [info], 1x [seriál], 1x [recenze]

jirikk  | ****1/2 08.06.2019 10:14

Po mnou ne až tak nadšeně přijatých titulech, vydaných v r. 2017 (Gwendy, Růženky) se mistr vrátil o rok později v plné parádě. Temný příběh se zprvu odvíjí ve stylu kriminálního románu, postupně se však překlopí v klasický horor. Na jednu stranu je to možná trochu škoda, jelikož King umí i +- realistické kriminálky, jak dokázal v sérii o Billu Hodgesovi, na druhou stranu je to právě horor a monstra z mýtů a pohádek (zde mexických), kde je SK nejsilnější. Se světem hodgesovských románů je propojen postavou Holly Gibney, která prokazuje, že unese i tíhu jedné z hlavních postav (ve druhé půlce knihy). Na rok 2020 je plánován další román s Holly, můžeme se jen dohadovat, zda převáží složka kriminalistická nebo mystická, jako tomu nakonec bylo v Outsiderovi.

Speedemon  | ****1/2 03.07.2019 15:44

První polovina je silnější a hodnotil bych ji klidně plným počtem. Temný thriller King umí, i když všichni tuší, že nadpřirozeno zde svoje drápky vytáhne také. To je znát především v druhé polovině, kde je to paradoxně trochu škoda. Klidně to mohl mistr dojet jen jako detektivku. Tím, že „nepřítel“ dostane v druhé polovině svou tvář, ztrácí děj i trochu na strašidelnosti.

Tak jako tak se jedná o výborný román, který umí vyděsit i dostat se člověku pod kůži. Přečetl jsem ho za 4 dny a to u mě rozhodně nebývá zvykem…

MirabelkaP  | **** 29.12.2019 22:30

Musím říct, že jsem měla velký problém se čtením první části knihy… jakožto matce malého syna se mi děj zarýval hodně hluboko a u Kinga poprvé jsem chtěla knihu odložit a už se k ní nevracet… no nedala jsem se a opět to byl velký čtenářský zážitek… první část je mrazivá a temná, druhá jakoby zapadla do série Billa Hodgese. Zahrál mi na stejnou strunu jako Policajt z knihovny… někdy si říkám, proč to vlastně čtu? :)