Pištec

Kniha vyšla i pod názvem:
Pištec na bráně k západu
(viz informace u vydání - záložka 'další informace')

vydání: Netopejr 1997; Wolf Publishing (web) 2006

malarkey  | ** 11.02.2007 20:30

Edice Pevnost kniha č. 13 – Pištec na bráně k západu. Příběh při pohledu vypadá opravdu originálně a i se rozjíždí slušným tempem, ale postupně se samotný příběh tak komplikuje, že jsem se v něm začínal ztrácet. I přesto autor výborně popisuje prostředí světa, ve kterém se tento příběh odehrává a to jentaktak zachraňuje nudný a opravdu dlouhý příběh. 4/10

Svarec  | *** 19.08.2009 20:24

Kniha se mi líbila, ale jak naznačil předchozí komentář, příběh by se dal prokrátit. No a vůbec mi nesedl konec. Vím, že spousta čtenářů má špatné konce ráda, ale mezi ně nepatřím. Když kniha skončí špatně, tak mi vždycky připadá, jako bych to celé četl uplně zbytečně.

Jakub Ehrenberger  | ***1/2 14.11.2009 00:48

Vynikající sci-fi příběh je zasazen na neznámou planetu plnou nepřátelských zvířat, kde před několika generacemi ztroskotala vesmírná loď. Potomci těch, co přežili, teď žijí na úrovni středověku. Marek je pištec, hlídač na hradbách Města malomocných, kde jsou uzavřeni všichni smrtelně nakažení. Jediným lékem na malomocenství je červený kvítek, výrůstek na hlavě vražedného vodního hada. Naja, jak se tvor jmenuje, však žije pouze v pralese, kam by žádný normální člověk nikdy nevkročil. Marek tam musí a jeho jedinou společnicí je mu nakažená dívka Jolana. Oba však spojuje ještě mnohem víc, než si v tu chvíli dokážou představit. V pralese totiž nežijí jen zvířata a dobrodružství, které je tam čeká, rozhodně nepatří k těm obyčejným. Mostecký píše příběh poutavým stylem a často vás překvapí tím, čím nechává své hrdiny projít. Kdyby nebylo toho konce, co podle mě trochu pokulhává, nezdráhal bych se dát všech pět hvězd. Tahle kombinace fantasy a sci-fi mi fakt sedla.

greatsun  | ** 17.02.2012 23:26

Souhlasím s předchozími komentáři. Svět je zajímavě vykreslen. Knížka by nicméně zasloužila výrazně pokrátit. Děj je docela nevýrazný, ale daleko více mi připadaly ploché jednotlivé postavy. Musím přiznat, že mi byly po celou dobu čtení docela ukradené a moc jsem neprožíval zda nějaká zemře či přežije. Ke konci mám dojem, že psaní autora přestalo bavit nebo nevěděl kam závěr knihy směrovat. Dovedu si tento svět představit převedený do virtuální podoby, pak by jeho originalita báječně vynikla. Takhle dávám 4/10.

Clarice  | ***** 04.04.2014 20:09

Ale houby pokrátit, druhý díl by to chtělo :). Konec vypadá definitivně a při prvním čtení mě fakt na několik dní naprosto rozhodil :), ale teď jsem to četla znovu a zase si to užila. Je tam hromada věcí, které by chtěly naopak rozvést. Líbil se mi cizokrajně smrtonosný svět, v němž to jeho obyvatelé nemají lehké. A naprosto fascinující je vymakaný sociální systém, v němž se nemocní nechají odvézt na jedno místo a tam poslouží jako krmení a taktéž i jako zbraň proti ptačímu nepříteli, který ale vlastně nepřítelem není. Lidé mu z lovišť vyhnali původní kořist :) a teď se diví :). Z popisů všeho možného, zejména krajiny, kterou jsem si představila barevně a živě, mám prima sny. Takže znovu díky.

ZLOMYSLENA  | ***** 30.09.2020 10:02

Dvacet let jsem tuto knihu měla doma a až letos na ni došlo, když mne už vyloženě unavily všechny ty moderní „naplácej tam všecičko“ knihy. Jsem unešena. Žádná politická korektnost. Ne že by to bylo nekorektní nebo korektní, prostě nic takového nikoho ani nenapadlo. Naše mozky ještě nebyly tím svinstvem nakaženy. A Mosteckého typický konec :-)Rozčarování jako u Vlčího věku nebo Útesů křiku a následující vystřízlivění. Kéž by zase něco napsal. Kéž bych doma našla další takové zastrčené skvosty.

Sherudan  | **** 15.04.2023 15:40

Typický Mostecký… Šílená akční jízda, které rádi odpustíte nějaké to škobrtnutí v logice nebo ploché charaktery postav, skvěle vybudovaný svět a brutálně beznadějný konec (i když věřím, že kdyby Jarek stihl napsat druhý díl, nějak by z toho vybruslil).