Philip K. Dick

Počkej si na loňský rok

originální název: Now Wait for Last Year
originál vyšel: 1966

vydání: Argo (web) 2004

BlackDawn  | ****1/2 20.08.2010 12:26

Mimořádný mix klasického Dickovského psycho + klasická sci-fi. Jedna z nejlepších knih od mistra.Hlavní hrdina Dr. Sweetscent má dar, po drogách které umožňují cestovat časem, může jako jeden z mála cestovat do budoucnosti (ostatní jen do minulosti). Díky tomu vidí výsledky války,a ví, ke komu by se měla země naklonit jako spojenci, jenže jak toho dosáhnout? Pomůže mu jeho alterego v paralelním vesmíru? Ke všemu má problémy se svojí ženou, se kterou se chtěl nechat rozvést a která na něj poštvala nepřítele.Tady se asi psalo pod hodně velkou dávkou LSD, nicméně je to jen ku prospěchu věci.Geniálně jednoduchý příběh o možné budoucnosti lidstva po kontaktu s mimozemskou entitou.

Romison  | **1/2 15.03.2011 04:37

hmm po dlouhy dobe jsem si precetl nejaky Dicka a nevim, uz me nejak nebavi proste, porad to stejny prekombinovany schizofrenne fetacky schema ;) vcelku me to nudilo, jeste tady mam temny obraz, ale nevim, jestli se mi do toho chce vubec

louza  | ***1/2 04.04.2021 17:09

Zuří galaktická válka lidí, polo lidí a úplných emzáků. Zemi defakto velí zástupce OSN k němuž je nově přeložený jako osobní doktor hlavní hrdina knihy. Ten má kromě význačné profesní specializace psychopatickou manželku značně komplikující situaci, která už je tak dost složitá, protože nic není jak se původně zdálo. Kniha je trochu dynamicky nevyvážená. Přes poměrně zběsilé úvodní dvě kapitoly plné zcestných dialogů, kde chvilku trvá, než se čtenář chytne, se román přelévá do Dickova trademarkového vztahového dramatu, aby ve finální třetině vyvrcholil zápasem o blaho lidstva. Formálně na knize není nic moc špatně a vcelku dobře se čte, ale z Dickova portfolia je to spíše ta z mírně nadprůměrných, než těch opravdu zásadních. Body rozhodně získává za srozumitelné a logické časové smyčky, přirozené prokreslené charaktery i dobře fungující svět, ale zlatý Dickův fond to zkrátka není.