Kategorie: sci-fi - space opera - kolonizace vesmíru

originální název: Children of Ruin
originál vyšel: 2019

vydání: Triton (web) 2020

odkazy: 2x [ukázka], 2x [recenze]

biafra  | ** 20.07.2020 13:43

„Bude to dobrodružství“. No nevím. Navzdory opakovanému příslibu se moc dobrodružství nekoná. Snad třetinu knihy zabírají abstraktní popisy myšlenkových pochodů ne-lidských entit, které už jaksi z podstaty věci lidským jazykem moc dobře vyjádřit nelze. Děj je řídký a příliš mě nebavil. Jak mě „Děti času“ zcela uchvátily, tohle je chabý pokus vstoupit podruhé do stejné řeky. Žádný opravdu dobrý originální nápad, který by nebyl už v předchozí knize, jsem nenašel. Chobotnice mi bytostně lezly na nervy. Tchaikovski původní námět nikam neposunul a doufám, že trojka v plánu není.

Rony  | *** 23.09.2020 17:15

Oproti „Děti času“, které mě naprosto uchvátily je toto velké zklamání. Je to první kniha od Tchaikovského, kterou jsem nehltala, ale naopak měla problém dočíst. Tchaikovského síla je v originalitě a v popisu myšlení ne-lidských tvorů, které zabalí do pěkně odsýpajícího příběhu, ale tady prostě něco nefungovalo. Psal to vůbec on, nebo to narychlo poskládal z jeho poznámek asistent ? Působí to dojmem něčeho rychle sešitého horkou jehlou jen aby měl nakladatel po úspěchu předchozího dílu co prodávat. Ale i tak samozřejmě tři hvězdičky alespoň za těch pár originálních nápadů.

Majkl  | **1/2 21.03.2023 21:58

Ech, knihu som opakovane rozčítal asi štyrikrát, kvôli nedostatku času a chýbajúcej koncentrácii som sa do knihy nevedel začítať… Aspoň som si to myslel.

Pokračovanie Detí času sa od jednotky veľmi líši. Rozdiely sú nasledovné: oveľa menšia miera dialógov, vďaka čomu je dej neraz veľmi spomalený, a koncentrácia na chobotnice akokoľvek zaujímavo to pôsobí, nie je vo výsledku tým, čo by sme po jednotke čakali (príliš nestala spoločnosť, neurčitosť, problematická komunikácia, neustále vytváranie frakcií atď.). Chobotnice jednak nie sú tak zaujímavé, ale aj vďaka ich poňatiu, akokoľvek originálnemu, sa však stávajú nudnými a monotónnymi. Zatiaľčo v Deťoch času bola vynikajúca pavúčia línia vyrovnávaná dynamickou ľudskou líniou plnou dialógov, v tomto prípade sa dej vďaka menšej miere dialógov a neurčitostí chobotníc mení na ťažko čitateľný a veľakrát nudiaci dej. Veľká škoda, pretože Deti noci predstavujú jednu z najlepších kníh, ktoré som za posledných pár rokov čítal. Nepochutnal som si, a prečítanie tejto knihy mi zabralo zahanbujúco veľa času. Mimozemských element bol veľmi fajn, ale… veľakrát je to nudná kniha. Bohužiaľ.