Město v oblacích

série: Města

Kategorie: horor - sci-fi - postkatastrofická

vydání: Epocha (web) 2020; Epocha (web) 2023

odkazy: 5x [recenze], 1x [ukázka]

dva mraky  | ****1/2 17.07.2020 15:35

Postapo s osobitým stylem. Kniha ani tak neoplývá originalitou, její kvalita je v rozestavění pomyslnych figurek, načasování odhalování tajemství, skládání příběhu jak se konci světa přišlo a v propracovaném protagonistovi, který je vystaven mnohým zkouškám. Přestože se vypráví o dobrodružnych dramatických věcech vyprávění samo je vlastně docela civilní, nehraje se na efekt, nejsou tu žádní superhrdinove ani superpadousi a má to jakousi civilisnost a tím uveritelnost, která vtáhne.

marty63  | **** 22.07.2020 08:03

Velmi se mi to líbilo. Fakt temné. Akorát ty mimozemské potvory si mohla odpustit. Příběh by podle mne šel zkonstruovat i jinak a nebylo by nutno použít tyto „béčkové“ kulisy. Za to bod dolů. Za mě 4/5.

biafra  | **** 06.03.2021 19:06

V první půlce Sňegoňová opakuje své přechodzí romány: Samotářský detektiv odhaluje Pravdu, která mu postupně mění život. Detailní psychologické prokreslení a pomalý příběh – je to dobré, ale už to tu bylo dvakrát. Ve druhé polovině ovšem Sněgoňová představí mnohem akčnější děj, který směřuje k překvapivě truchlivému konci, jak to má být. Takže celkově jsem poměrně spokojen.

Nick512  | *** 13.05.2021 11:36

Zakoupeno na doporučení. Osobité postapo. Zajímavé kulisy. Děj chvilkami předvídám.Nevím jestli s Lewenhartem soucítím či ne. Líbí se mi ten přerod.Technická stránka věci se mi jeví v pořádku. Nepostřehl jsem nějakou chybu. Tenhle svět opravdu nechci zažít.Jestli je Lise opravdu zamilovaná do Lewenharta to netuším.Potvory mi tam nějak překáží. Moc se mi líbí, že ti kteří jsou nahoře, chtějí dolů. A ti co jsou dole chtějí nahoru. Jako ze života. Asi bych doporučil. Nevím zda-li budu číst znova.Nick512

Alfi  | **1/2 14.01.2024 23:32

Ak by sa to zoškrtalo na polovicu, bola by to dobrá kniha. Takto je deja málo a veľkú časť knihy tvoria popisy a emócie, kvôli čomu som mal čas zamyslieť sa nad svetom a uvedomiť si, že je to strašná hovadina. Nehovorím o tom, prečo po meste jazdia na koňoch a nie na bicykloch, ale skôr samotný princíp – koľko môže trvat konštrukcia takého mesta čo stojí na dvojkilometrových stĺpoch? Prečo si nik z obyvateľov nepamätá, prečo bolo postavené, teda čo bola tá Apokalypsa? Prečo postavili mesto v tvare chudinská štvrť / mesto / šľachta? Odkiaľ sa hrozba nabrala a ak teda bránou ako to popisujú, to ich ľudia naraz otvorili na celom svete? Potom ich nezavreli, trebárs atómovkou? Ako sú na tom Ameriky a Austrália? Veľa otázok na ktoré nie sú žiadne logické odpovede.