Na plný plyn

Kategorie: horor - povídková sbírka - detektivní

originální název: Full Throttle
originál vyšel: 01/10/2019

vydání: Beta (web) 2020

jirikk  | ****1/2 12.11.2020 13:29

Hodně kvalitní sbírka, autor skoro atakuje svého báječného Bobbyho Conroye…Tak vysoko nakonec nedosáhl, přeci jen jsou zde vedle skvělých povídek i nějaké průměrnější, rozhodně jde ale o hodně podařený počin a po poněkud nevýrazném Divném počasí jde o potvrzení Hillova povídkářského mistrovství. Nejsilnější kousky: Stanice Wolverton, Faun, Palec, Mateřídouška. Nezapomenutelná je také se S. Kingem napsaná Ve vysoké trávě, celá sbírka je ale vzácně vyrovnaná a nebýt pár o něco málo slabších kousků, šlo by o jasných sto procent. Bravo Joe!

Adhara  | *** 18.04.2021 16:33

Zbierka poviedok s lepšími i slabšími kúskami. Najviac vo mne zarezonovala Záleží mi jen na tobě, melancholická poviedka z budúcnosti, ktorá nebude tým, čím sa po väčšinu doby javí. Dobré sú podľa mňa aj U stříbrných vod jezera Champlain a Temný kolotoč, hoci v každej z nich ma troche niečo hrýzlo – v prvej klišé, že dospelí nikdy nesmú uzrieť nadprirodzené javy zo sveta detí, v druhej sa zase nikto nezamýšľa, ako je tá fantastická zložka možná a ako by sa problém s ňou dal vyriešiť, nielen unikať pred ním. Nedostatočný šok a nepátranie po pôvode nadprirodzených javov mi ešte viac prekážali v Stanice Wolverton a Pozdní návraty. Ve vysoké trávě bolo pôsobivé. Malo len tú podstatnú chybu, že sa mi pritom neustále vybavovali Kukuričné deti – vysoké rastliny a medzi nimi temná sila, no, Kingovo spoluautorstvo z toho riadne trčalo. Vôbec som nedala Ďábel na schodech pre bizarnú formu jej formátovania, ktorá v čítačke ešte len spravila paseku a utrpenie namiesto čitateľského pôžitku. Neoslovil ma ani vojenský Palec a bezúčelné filozofovanie pred koncom sveta Propouštíme vás. Ostatné mali čosi do seba, ale aj svoje chyby.

Strýček Biolit  | **** 25.11.2021 21:34

Výborná sbírka, kde není vyloženě slabá povídka nebo hluché místo. Hill se – a zde je to jednoznačně potvrzeno a orazítkováno – potatil. Tyto povídky totiž atakují samotného Kinga v dobách jeho nejplodnějších dní – akorát místo Koreje a Vietnamu traumata způsobují Afghánistán a Irák. Je zde také více techniky…a Kingův „voskovaný papír“ (Otázka pro znalce: Napsal King někdy nějakou knihu bez „voskovaného papíru“?) je tu použit snad jen jednou. Tudíž pokud by nějaký šikovný redaktor prohodil bojiště, odmazal techniku…a zabalil vše do voskovaného papíru…neměl bych problém uvěřit, že to napsal King. Což je svým způsobem dobré…ale i špatné. Neboť nevycválaného „pubertálního“ Hilla z Rohů a Černé krabice už se asi nedočkáme.

louza  | ****1/2 15.08.2023 13:58

Po šokujícně skvělé sbírce, jíž Hill uvedl svou kariéru, přichází kolekce, do níž jsem skrze extenzivní vývoj jeho psaní moc nadějí nevkládal. Kniha určitě není lepší než Bobby, který uhranul svou barevnou nápaditostí, ale nakonec není až o tolik horší. Že Hill kingovatí je tu sice znát a to nejen díky dvěma tandemovým povídkám. Ale pokud bude kingovatět osmdesátkově, tak jako zde, jsem ochoten mu odpustit. Nejraději bych se samozřejmě literárně pohyboval směrem dopředu, tak jako v povídkách Stanice Wolverton, Faun, nebo Ďábel na schodech, než konzumoval nějakou retoraktivitu. Ale musím uznat, že i u těch tradičnějších povídek se to tady zkrátka docela povedlo. Počátky Hillovy tvorby miluju a nad Firemanem jsem se slzami zlomil hůl, takže jsem hlavně rád, že jsme o tento svébytný úkaz nepřišli. Extra zajímavý úvodník odhaluje, jak těžkou cestu si pro sebe zvolil a byla by škoda, kdyby se ztratil ve stínu jiného autora.